لینک های دسترسی

Breaking News

رییس پارلمان روسیه پیشنهاد کرده تا ملکیت‌های منتقدین حمله بر اوکراین ضبط شود


ویاچسلاو ولودین، رییس پارلمان روسیه
ویاچسلاو ولودین، رییس پارلمان روسیه

رییس پارلمان روسیه روز جمعه۱۳ جنوری (۲۳ جدی) پیشنهاد ضبط ملکیت‌های آنعده از شهروندان روسی را کرد که به خارج از آن کشور رفته اند و بر ضد تهاجم نظامی بر اوکراین صحبت می‌کنند.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ تهاجم نظامی بر اوکراین را آغاز کرد، مقام‌های آن کشور حکم زندان طولانی مدت را برای آنعده افرادی در نظر گرفتند که از تهاجم نظامی مسکو بر اوکراین که طرفدار غرب است، انتقاد می‌کنند.

اما ویاچسلاو ولودین، رییس پارلمان روسیه، روز جمعه گفت که قوانین موجود برای سرکوب منتقدان کافی نیست.

او در پیامی که از طریق تلگرام نشر کرد، گفت که "برخی از هموطنان ما توهین به روسیه، ساکنان، سربازان و افسران ما و حمایت آشکار از خبیث‌ها، نازی‌ها و قاتلان را ممکن تلقی می‌کنند."

به گفتهٔ ولودین، بر اساس قوانین روسیه این گونه اظهارات "بازسازی نازیزم'' و بی اعتبار کردن نیروهای مسلح می‌باشد.

این قانونگذار ارشد روسی آنعده از منتقدان روسیه را که در خارج از آن کشور به سر می‌برند "اشرار'' خواند و گفت که آنها در خارج از کشور ''لذت'' می‌برند و املاک شان را در روسیه به اجاره می‌دهند.

او افزود:‌"آنها احساس می کنند که از مجازات مصوونیت دارند و معتقدند که عدالت نمی تواند به آنها برسد."

ولودین گفت که در چنین وضعیت ''درست'' خواهد بود تا قوانین جزایی را معرفی کنیم که به مقامات اجازه بدهد تا ملکیت‌ها و دارایی‌های این گونه افراد ضبط شود، اما در مورد این پیشنهاد جزییاتی ارایه نکرد.

اگر این پیشنهاد عملی شود،‌ این قانون جدید بازگشتی به سیاه‌ترین روزهای اتحاد جماهیر شوروی سابق خواهد بود.

در همین حال،‌کریل کابانوف، یک عضو شورای حقوق کرملین، به درخواست‌های متعدد سیاستمداران روسی مبنی بر مجازات آنعده از منتقدان مسکو که فرار کرده‌اند، اشاره کرد، اما او تاکید کرد که در گام نخست تعریف قانونی اصطلاح "خاین" بسیار مهم است.

او گفت که "هر گونه خیانت باید مجازات شود" اما تاکید کرد که تعریف اصطلاح ''خاین'' یک امر ضروری است و خواستار تعدیل قانون خیانت شد.

او گفت که اعضای شورای کرملین پلان دارند تا در مورد این موضوع در آینده با قانونگذاران صحبت کنند.

XS
SM
MD
LG