لینک های دسترسی

Breaking News

شولتز: آلمان در مورد افشای جزییات گفتگوی اردوی آن کشور تحقیقات 'بسیار جدی' می‌کند


اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، هنگام سخنرانی در کانگرس حزب سوسیالیست‌های اروپایی،‌ در روم، پایتخت ایتالیا
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، هنگام سخنرانی در کانگرس حزب سوسیالیست‌های اروپایی،‌ در روم، پایتخت ایتالیا

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، روز شنبه دوم مارچ (۱۲ حوت) گفت که کشورش تحقیقات جدی را در مورد ضبط و افشای جزییات گفتگو‌های افسران نظامی آلمان انجام می‌دهد.

شولتز در جریان سفرش به روم، پایتخت ایتالیا، در این مورد گفت: "آنچه گزارش شده است، بسیار مهم است و به همین دلیل، تحقیقات با دقت، با جدیت و به سرعت انجام می‌شود.‌"

این اظهارت شولتز پس از آن بیان شد که وزارت دفاع آلمان روز شنبه گفت که در حال بررسی ویدیوی کنفرانس سری است که افسران نظامی آن کشور در مورد جنگ اوکراین صحبت می‌کنند و گفتگو‌‌‌های آنان به صورت سری ضبط و شنود شده و در رسانه‌های روسیه منتشر شده است. ضبط این گفتگو‌ها به طور بالقوه می‌تواند یک شرمساری بزرگ برای برلین باشد.

مارگاریتا سیمونیان، رییس تلویزیون آر‌تی روسیه که از حمایت حکومت آن کشور برخوردار است، روز جمعه نوار صوتی ۳۸ دقیقه‌ای را نشر و ادعا کرد که افسران نظامی آلمان در مورد حمله بر منطقه‌ کریمیه صحبت می‌کنند.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان به خبرگزاری فرانس پرس گفت: "ما در مورد اینکه آیا گفتگو‌های بخش قوای نظامی رهگیری شده است یا خیر، تحقیق می‌کنیم."

در این نوار صوتی صحبت‌هایی در مورد استفاده احتمالی میزایل‌های نوع تورث ( Taurus ) ساخت آلمان توسط نیروی‌های اوکراینی و تاثیر آن شنیده می‌شود.

این بحث‌ها شامل هدف قرار دادن مناطقی مانند پل عمده واقع در تنگه کرچ است. این منطقه قلمرو اصلی روسیه را با منطقه کریمیه وصل می‌کند، منطقه‌ای که مسکو در سال ۲۰۱۴ میلادی به قلمرو روسیه ضمیمه کرد.

کیف از مدت‌های به اینسو از آلمان خواسته است تا میزایل‌های نوع تورث را برای کیف فراهم کند، میزایل‌هایی که اهداف را تا فاصله ۵۰۰ کیلومتری‌‌ آماج حمله قرار بدهند.

اما صدراعظم آلمان تا حالا این تقاضای اوکراین را رد کرده و گفته است که چنین اقدام ممکن سبب تشدید منازعه شود.

در همین حال،‌ کنستانتین فون نوتز از حزب سبز آلمان، گفته است که اگر این نوار صوتی منتشر شده، واقعیت باشد، این موضوع می‌تواند یک رویداد بسیار مشکل آفرین باشد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، از آلمان خواست که "به سرعت" توضیحاتی را برای این گفتگو ارایه کند.

این سخنگوی حکومت روسیه گفته است که تلاش برای اجتناب از پاسخگوی به این پرسش به مثابه اقرار به گناه است.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، کیف به طور گسترده به کمک‌های نظامی غرب از جمله آلمان وابسته بوده است.

در تازه‌ترین مورد،‌ ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین،‌ روز شنبه ۲۴ فبروری که مصادف به دومین سالگرد تهاجم نظامی روسیه بر کشورش بود، گفت که کیف به "کمک‌های نظامی به موقع گروه جی-۷ یا هفت اقتصاد برتر جهان" حساب می‌کند.

اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، در دومین سالگرد تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین گفت که کمک‌های اتحادیه اروپا به کیف تا زمان ''آزادی نهایی'' اوکراین ادامه خواهد یافت.
در عین روز، جستن ترودو، صدراعظم کانادا، گفت که این کشور اندکی بیش از سه میلیارد دالر کانادایی که معادل ۲.۳ میلیارد دالر امریکایی می‌شود، به اوکراین کمک نظامی فراهم می‌کند. اوکراین و کانادا این توافق امنیتی را به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۴ که مصادف به دومین سالگرد تهاجم نظامی روسیه به اوکراین است، امضا کردند.

اوکراین در عین روز توافق امنیتی را با ایتالیا امضا کرد. پیش از این اوکراین در هفته‌های اخیر توافق‌های امنیتی مشابه را با بریتانیا،‌ فرانسه، آلمان و دنمارک امضا کرد.

از بدو تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ ، کیف به طور گسترده به کمک‌های مالی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده وابسته بوده است. اما اوکراین در این اواخر با کمبود تجهیزات و مهمات نظامی مواجه است، زیرا کانگرس ایالات متحده بسته‌ کمکی ۶۱ میلیارد دالری برای این کشور را تصویب نکرد.

روسیه از تهاجم نظامی خود به اوکراین به عنوان ''عملیات ویژه'' یاد می‌کند، اما اوکراین و متحدین غربی آن، این اقدام روسیه را جنگ تمام عیار در مقابل یک دولت مستقل عنوان کرده اند.
بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG