لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین واکسین پولیو در ۲۳ ولایت افغانستان آغاز می‌شود


وزارت صحت عامهٔ حکومت طالبان گفته است که در این دور کمپاین واکسین پولیو به حدود هشت میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین پولیو تطبیق خواهد شد.
وزارت صحت عامهٔ حکومت طالبان گفته است که در این دور کمپاین واکسین پولیو به حدود هشت میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین پولیو تطبیق خواهد شد.

وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان می‌گوید که قرار است روز دوشنبه هشتم جولای (۱۸ سرطان) کمپاین واکسین پولیو در ۲۳ ولایت افغانستان آغاز شود.

شرافت زمان امرخیل، سخنگوی این وزارت با فرستادن پیام ویدیویی به خبرنگاران گفت که در این کمپاین، نزدیک به هشت میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین خواهند شد.

به گفتۀ امرخیل، این کمپاین واکسین پولیو از هشتم تا ۱۱ جولای ادامه خواهد داشت و در آن، میلیون‌ها کودک در برابر ویروس پولیو از طریق تطبیق واکسین، وقایه خواهند شد.

او افزود: "وزارت صحت عامه از بزرگان قومی، علمای دینی، استادان می‌خواهد با واکسیناتوران همکاری کنند تا ما بتوانیم، پولیو را در افغانستان محو کنیم."

سازمان جهانی صحت نیز گفته است که این کمپاین واکسین قرار است فردا در ولایات مختلف افغانستان آغاز شود. این سازمان از همۀ شهروندان به ویژه والدین خواسته است که "سهم خود را برای افغانستان عاری از مرض پولیو انجام دهند".

دومین دور کمپاین ملی واکسین پولیو با همکاری نهادهای بین‌المللی ماه گذشته در سراسر افغانستان آغاز شد و این کمپاین به مدت چهار روز ادامه یافت که به گفتهٔ وزارت صحت عامهٔ حکومت طالبان در آن کمپاین، بیش از ۱۱.۲ میلیون کودک واکسین پولیو دریافت کردند.

همچنان نخستین دور کمپاین ملی واکسین پولیو در ماه اپریل در افغانستان راه‌اندازی شد که در مدت چهار روز حدود ۱۱ میلیون کودک زیر پنج سال واکسین دریافت کردند.

افغانستان و پاکستان دو کشوری در جهان اند که هنوز هم بیماری پولیو از کودکان در آن قربانی می‌گیرد. آمار این وزارت نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ شش واقعه مثبت پولیو در شرق افغانستان ثبت شد که دلیل آن به گفتۀ مقامات برگشت مهاجران افغان از پاکستان بود.

گروه

XS
SM
MD
LG