لینک های دسترسی

Breaking News

کمیسیون حقوق بشر به طالبان: به آتش‌بس سرتاسری موافقه کنید


کمیسیون مستقل حقوق بشر از گروه طالبان خواسته است که هر چه زودتر آتش‌بس کند.

این کمیسیون با اشاره به انفجار موتر بم‌گذاری شده و انفجار ماین در غور سبب کشته و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ غیرنظامی شد، گفته است که این گونه حملات خلاف قوانین جنگ است و حقوق بشردوستانۀ بین‌المللی را نقض می‌کند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان روز سه شنبه ۲۰ اکتوبر (۲۹ میزان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است: "کمیسیون از طالبان می‌خواهد که بنا بر تعهدات شان خشونت را کم کنند، از کشتار غیرنظامیان دست بردارند و به خواست جامعۀ جهانی و هموطنان و ضرورت مبرم این کشور هرچه عاجل به آتش‌بس سرتاسری موافقه کنند."

این کميسيون گفته است که شدت حملات روند جاری صلح را آسیب می‌زند و برعلاوۀ تداوم تلفات غیرنظامیان، پروسۀ مصالحه را به چالش‌ می‌کشد.

از سویی هم سفارت بریتانیا در کابل خشونت‌های موجود در افغانستان را "وحشتناک" توصیف کرده و حملات طالبان به هلمند و سطح بالای خشونت‌های آن گروه را نکوهش کرده است.

این سفارت در اعلامیه‌ای گفته است: "ما از آمار بسیار بلند افرادی که در درگیری‌های اخیر هلمند کشته و یا زخمی شده اند، نگران استیم و از همه طرف‌ها خواسته ایم تا برای تامین آتش‌بس تلاش کنند."

روز گذشته زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان نیز گفت که ارادۀ شدت بخشیدن خشونت‌ها جهت گرفتن امتیازات بیشتر در مذاکرات، روند صلح را ضعیف می‌کند و به این پروسه آسیب می‌زند.

XS
SM
MD
LG