لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات کماندوهای افغان در کندز؛ ۲۱ جنگجوی طالبان کشته شدند


مقامات در کندز می‌گویند که کماندوهای افغان با راه اندازی عملیات در مربوطات آن ولایت، افزون بر وارد کردن تلفات سنگین به طالبان برخی مناطق را از نزد آن گروه تصرف کرده اند.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز امروز پنجشنبه ۲۲ اکتوبر (اول عقرب) به صدای امریکا گفت که جهت سرکوب تحرکات طالبان نیروهای تازه نفس کماندو در این ولایت مستقر شده اند.

آقای مرادی افزود که در نتیجۀ عملیات‌ تازه کماندوها بیش از ۲۰ جنگجوی طالبان کشته شده و مناطق اسماعیل قشلاق و دهقان قشلان در ولسوالی امام صاحب کندز از تصرف طالبان خارج شده است. اما او در مورد تلفات نظامیان افغان معلومات نداد.

سخنگوی والی کندز افزود که عملیات‌های کماندو برضد جنگجویان طالبان در این ولایت ادامه خواهد داشت.

در همین حال وزارت دفاع افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در عملیات دیشب کماندوها در ولسوالی امام صاحب کندز، ۲۱ جنگجوی طالبان کشته شدند.

اعلامیه می‌افزاید که قوای هوایی افغان نیز در این عملیات‌ها شرکت داشته و قاری احمدی و حقانی دو فرمانده طالبان نیز در بین کشته شدگان شامل استند.

از سویی هم، عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز تایید کرد که در مربوطات ولسوالی‌های خان‌آباد و علی‌آباد این ولایت، طالبان موترهای مسافربری را در شاهراه بدخشان – تخار بازرسی می‌کنند.

مرادی افزود که پوستۀ امنیتی از آن ساحه زیاد فاصله دارد و جلوگیری از بازرسی طالبان کار دشوار است؛ اما گشت‌زنی اردوی ملی در این شاهراه آغاز شده است.

زلمی (نام مستعار) یک باشندۀ محل به صدای امریکا گفت که وضعیت امنیتی کندز هر روز نگران‌کننده تر می‌شود، طالبان در مسیر شاهراه‌ها موترهای مسافربری را بازرسی می‌کنند و اگر یک راننده به ایست طالبان بی‌توجهی کند، هدف گلوله‌باری قرار می‌گیرد.

به گفتۀ این باشندۀ محل، دیشب طالبان بر یک موتر غیرنظامیان در ساحه "شنی تپی/تپه سبز" گلوله‌باری کردند که در نتیجه یک داکتر کشته شد و یک غیرنظامی دیگر زخم برداشت.

اما طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG