لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری در تخار؛ ۲۵ نظامی افغان و ۱۶ جنگجوی طالبان کشته شدند


مقام‌های محلی در ولایت تخار گفته اند در نتیجۀ موج تازۀ درگیری‌ها در این ولایت تلفاتی سنگین به نظامیان افغان و طالبان وارد شده است.

جواد هجری، سخنگوی والی تخار امروز چهارشنبه ۲۱ اکتوبر (۳۰ میزان) به صدای امریکا گفت که دیشب ولسوالی‌های بهارک و خواجه غار این ولایت شاهد نبرد شدید میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان بود.

او افزود: "در مجموع بیش از ۲۵ تن از نیروهای امنیتی به شمول آمر امنیت قوماندانی شهید داریم. به گروه مخالفین هم تلفات وارد شده است. گزارش‌های ابتدایی که ما داریم ۱۶ نفر کشته به دشمن وارد شده و در بین شان فرماندهان ارشد شان وجود دارد".

سخنگوی والی تخار گفت که راز محمد دوراندیش، آمر امنیت پولیس این ولایت هنگامی که برای کمک به نیروهای امنیتی به ساحه مسجد سفید به ولسوالی بهارک این ولایت رفته بود، در جریان درگیری‌ها با هشت تن از نیروهای تحت امرش جان باخته ‌است.

اما قیوم حیرت، رییس شفاخانه ولایتی تخار به صدای امریکا گفت که ۳۴ جسد نظامیان افغان و هشت زخمی از نیروهای پولیس و قطعه خاص به این شفاخانه انتقال یافته است.

از سویی هم سخنگوی والی تخار گفت که وضعیت امنیتی در آن ولایت خوب است، اما به گفتۀ وی تهدید طالبان در شماری از ولسوالی‌ها وجود دارد.

طالبان هنوز در مورد درگیری‌های تازۀ تخار تبصره نکرده اند.

XS
SM
MD
LG