لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها جنگجوی طالبان در هلمند و قندهار کشته شدند – مقام‌ها


مقام‌ها در هلمند و قندهار می‌گویند که در نتیجۀ ضد حملۀ نظامیان افغان در واکنش به تحرکات تازۀ طالبان در این دو ولایت، تلفات سنگین به آن گروه وارد شده است.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند امروز چهارشنبه ۲۱ اکتوبر (۳۰ میزان) به صدای امریکا گفت که جنگجویان طالبان از دیروز به این طرف حملات تازه را بر بخش‌هایی از ناحیۀ سوم شهر لشکرگاه آغاز کرده اند و درگیری در این ساحه میان نظامیان افغان و طالبان جریان دارد.

به گفتۀ سخنگوی والی هلمند، برای مهار کردن این تحرکات طالبان، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان عملیات تازه را در ساحه آغاز کرده اند.

او افزود: "فعلاً در آنجا عملیات جریان دارد، دیشب در چند جای جنگجویان طالبان هدف حمله هوایی قرار گرفتند که ۲۵ طالب کشته و همچنان پنج نظامی افغان در درگیری زخمی شدند و یک نفر کشته شد".

نبردهای اخیر در هلمند به غیرنظامیان نیز تلفات وارد کرده است که به گفتۀ مقام‌های صحی بیش از ۴۰ جسد و ۲۸۰ زخمی به شفاخانه‌های شهر لشکرگاه منتقل شدند.

مردم محل می‌گویند که طالبان تلاش دارند وارد جنگل زراعتی لشکرگاه شوند و از آنجا شهر و تاسیسات دولتی را هدف حملات شان قرار دهند.

جنگل دولتی در شهر لشکرگاه ساحۀ پر از درخت و تفریحی است که در جوار دفتر والی و مهمانخانه دولتی موقعیت دارد.

دو هفته از نبردهای اخیر هلمند سپری می‌شود؛ اما هنوز هم راه عمومی لشکرگاه مرکز این ولایت و همچنان شاهراه قندهار – هرات به روی ترافیک بسته است.

جنگ در میوند قندهار

در همسایگی هلمند، مقام‌های امنیتی قندهار می‌گویند که در نتیجۀ عملیات زمینی و هوایی نظامیان افغان برضد طالبان در ولسوالی میوند این ولایت تلفات سنگین به جنگجویان آن گروه وارد شده است.

جمال بارکزی، سخنگوی پولیس قندهار به صدای امریکا گفت که هم‌زمان با درگیری‌ها در هلمند، حملات طالبان بر ولسوالی‌های سرحدی قندهار نیز افزایش یافته؛ اما نظامیان افغان جلو آنها را گرفته اند.

او گفت: "دیشب در ساحات کوکه کاریز و میراخور ولسوالی میوند که با ولایت هلمند نزدیک واقع شده، نیروهای مشترک افغان در واکنش به حملات طالبان عملیات کردند که در مجموع ۵۴ جنگجوی آن گروه کشته و ۸۰ تن دیگر زخمی شدند".

آقای بارکزی افزود که بیشتر سلاح‌های طالبان از بین رفته و اجساد جنگجویان آن گروه صبح امروز به بزرگان قومی محل سپرده شده است.

طالبان هنوز در مورد درگیری‌های تازۀ هلمند و قندهار چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG