لینک های دسترسی

Breaking News

افغان‌های مقیم امارات تذکرۀ الکترونیکی دریافت می‌کنند


ادارۀ ملی احصاییه و معلومات افغانستان اعلام کرد که برای توزیع تذکرۀ الکترونیکی به شهروندان افغان مقیم امارات متحدۀ عرب، یک مرکز در شهر ابوظبی ایجاد شده است.

رویینا شهابی، سخنگوی این اداره روز پنجشنبه دهم جون (۲۰ جوزا) به صدای امریکا گفت که به زودی این مرکز افتتاح خواهد شد.

به گفتۀ خانم شهابی مشخصات و معلومات این مرکز در صفحه‌های آنلاین این اداره شریک شده است و افغان‌های مقیم امارات متحده عرب می‌توانند به گونۀ آنلاین فورمه خانه‌پری کنند.

او افزود: "بعد از افتتاح مرکز [شهروندان] مراحل بایومتریک و اخذ تذکرۀ خود را پیگیری بکنند."

بر اساس معلومات ادارۀ ملی احصاییه و معلومات افغانستان، پس از دریافت درخواستی متقاضیان، مرحله تثبیت هویت آنان در مرکز ملی تثبیت هویت در کابل انجام می‌شود و سپس متقاضیان در زمان معین جهت بایومتریک و طی مراحل بعدی به مرکز شهر ابوظبی فراخوانده خواهند شد.

این اداره قیمت یک قطعه تذکرهٔ الکترونیکی را در امارات متحدۀ عرب ۲۰ دالر تعیین کرده است. این تذکره‌ها در کابل چاپ می‌شود و در اسرع وقت به امارات متحدهٔ عرب انتقال می‌گردد.

پیش از این، ادارۀ ملی احصاییه و معلومات افغانستان شش مرکز فعال در شهرهای مختلف ایران به شمول تهران افتتاح کرده است.

رویینا شهابی سخنگوی این اداره گفت که تا اکنون ۲۸۰هزار مهاجر افغان مقیم ایران تثبیت هویت شده اند و ۹۳هزار تذکره به متقاضیان توزیع شده است.

خانم شهابی افزود که روند توزیع تذکره الکترونیکی به مهاجرین افغان مقیم پاکستان و سایر کشورها بر اساس یک برنامه منظم و تفاهم با آن کشورها توسعه خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG