لینک های دسترسی

Breaking News

کابل خواستار تداوم همکاری انقره در روند صلح شد


وزیر خارجۀ افغانستان می‌گوید که ترکیه در منطقه و جهان اسلام نقش مهم دارد و می‌تواند در تقویت اجماع منطقوی برای پروسۀ صلح افغانستان نیز نقش کلیدی بازی کند.

محمدحنیف اتمر روز دوشنبه اول مارچ (۱۱ حوت) در مراسم تجلیل از صدمین سالگرد روابط دپلوماتیک کابل – انقره گفت که ابتکار ترکیه و حمایت آن کشور از روند صلح افغانستان "بسیار با اهمیت" است.

آقای اتمر گفت که مبارزه با دهشت‌افگنی، جلوگیری از افراطیت، گسترش روابط اقتصادی و تقویت روابط منطقوی با صلح و ثبات افغانستان رابطۀ عمیق دارد.

وزیر خارجۀ افغانستان افزود: "صلح در افغانستان امروز به یک هدف مشترک مبدل شده است...به همین دلیل ما از ملت بزرگ ترکیه می‌خواهیم که برای رسیدن به صلح دایمی همکاری‌های مخلصانۀ شان را ادامه دهند، صلحی که ارادۀ مردم را منعکس کند و کشورهای منطقه و جهان در مورد آن اجماع داشته باشند."

آقای اتمر همچنان علاوه کرد که از سرگیری نشست‌های سه جانبه ترکیه، افغانستان و پاکستان، آمادگی ترکیه برای میزبانی مذاکرات صلح از همکاری‌های مهم انقره با کابل است.

این در حالی است که از آغاز گفتگوها میان‌ هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان حدود هفت ماه سپری می‌شود، اما به گفتۀ مقام‌ها، این مذاکرات پیشرفت‌های چندانی نداشته و موفقیت این روند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

XS
SM
MD
LG