لینک های دسترسی

Breaking News

حکمتیار: چوکی‌های پارلمان خرید و فروش می‌شود


رهبر حزب اسلامی ادعا دارد که در انتخابات پارلمانی افغانستان به گونه گسترده تقلب صورت گرفته و در این تقلب‌ها، کارکنان و کمیشنران کمیسیون انتخابات دست دارند.

گلبدین حکمتیار در یک کنفرانس مطبوعاتی امروز یک شنبه (۲۵قوس) به خبرنگاران گفت که برخی کاندید‌های انتخابات پارلمانی برای راه یافتن به ولسی جرگه، به اعضای کمیسیون مستقل انتخابات پول پرداخت کرده و چوکی‌های مجلس خرید و فروش میشوند.

او افزود " دو ماه گذشت اما کمیسیون انتخابات قادر به اعلام نتایج ابتدایی این انتخابات نشده است، ‌تقلب به گونه گسترده ادامه دارد، رییس های دفتر ولایتی و کمیشنران کمیسیون انتخابات به گونه گسترده در تقلب دست دارند".

رهبر حزب اسلامی ادعا کرد که کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات، برای کامیابی نامزدان انتخابات پارلمانی رشوت گرفته و نامزد‌ان که در آرای بلند قرار داشته اند آنان را ناکام اعلام کرده اند.

اما کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان،‌ رشوه ستانی و تقلب را در این کمیسیون رد کرده و اظهارات آقای حکمتیار را بی بنیاد دانست.

ذبیح الله سادات،‌ معاون سخنگوی این کمیسیون تاکید کرد که برخی ها در تلاش اند تا روند انتخابات پارلمانی و نیز نتیجه انتخابات ۲۸ میزان را صدمه بزنند.

در همین حال،‌ کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت که تاکنون نتیجه ابتدایی انتخابات پارلمانی ۲۵ ولایت را اعلام کرده و قرار است تا یایان امروز یک‌شنبه، نتایج ابتدایی ۵ ولایت دیگر اعلام شود.

ذبیح الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز یک شنبه (۲۵قوس) به صدای امریکا گفت که روند شمارش آرای مربوط به پنچ ولایت دیگر پایان یافته و قرار است پس از تصمیم اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات، تا پایان امروز نتیجه ابتدایی آن اعلام شود.

آقای سادات،‌ گفت که تاکنون رای ۱۸۲ مرکزی رای دهی مربوط به کابل شمارش شده و قرار است "فهرست مقدماتی انتخابات پارلمانی دو ولایت دیگر به شمول کابل تا پایان همین هفته "اعلام شود.

XS
SM
MD
LG