لینک های دسترسی

Breaking News

کمیسیون انتخابات: نتایج را اعلام می‌کنیم؛ عبدالله: بی‌تفاوت نمی‌مانیم


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید تلاش‌ها برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و ممکن است تا پایان امروز (چهارشنبه) نهایی شود.

ذبیح سادات، یکی از سخنگویان این کمیسیون امروز (چهارشنبه، ۱۱ دسمبر - ۲۰ قوس) به صدای امریکا گفت که پس از حل یکی دو مورد تخنیکی، نتایج ابتدایی انتخابات احتمالا اعلام خواهد شد.

او گفت: "به ریاست دارالانشا وظیفه داده شده بود که گزارش‌ را آماده کرده و به رهبری کمیسیون بسپارد. رهبری کمیسیون به خاطر یکی دو مشکل تخنیکی ملاحظات داشت دوباره وظیفه سپرده شده تا این دو مشکل را حل کند."

آقای سادات واضح نکرد که "دو مورد تخنیکی" چه است، اما گفت که رهبری و کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات برای اعلام نتایج انتخابات آمادگی کامل دارند و در حال حاضر منتظر گزارش ریاست دارالانشای این کمیسیون اند.

عبدالله عبدالله، رهبر ستاد انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی اما گفته است که اگر نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری بدون رسیدگی به خواست‌های "قانونی" تیم‌های انتخاباتی معترض اعلام شود، قابل قبول نخواهد بود.

آقای عبدالله در صفحۀ فیسبوکش گفته است که در برابر این تصمیم کمیسیون انتخابات "بی‌تفاوت" نخواهند ماند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم میزان امسال برگزار شد و تا اکنون کمیسیون مستقل انتخابات نتوانسته است نتایج ابتدایی این انتخابات را نهایی و اعلام کند.

مخالفت‌های شماری از دسته‌های انتخاباتی پس از آن آغاز شد که کمیسیون مستقل انتخابات بازشماری آرای ۸۲۵۵ محل در سراسر افغانستان را اعلام کرد.

هواداران شماری از دسته‌های انتخاباتی در برابر این تصمیم کمیسیون انتخابات واکنش نشان داده و از حدود یک ماه بدین سو، دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات در هفت ولایت را مسدود کرده اند.

XS
SM
MD
LG