لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان: ملل متحد در مورد قطع فوری خشونت و حملات طالبان فیصله کند


آرشیف
آرشیف

افغانستان از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهد که در نشست فوق‌العادۀ این شورا در مورد وضعیت افغانستان، تصامیم تاثیرگذار برای بهبود وضعیت این کشور گرفته شود.

گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان امروز پنجشنبه پنجم اگست (۱۴ اسد) با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که برگزاری نشست فوق‌العادۀ این شورا به روز جمعه ششم اگست (۱۵ اسد)، بیانگر توجه جهان به وخامت اوضاع افغانستان است.

او گفت که حکومت افغانستان از این نشست توقع دارد تا در مورد مسایلی تصمیم گرفته شود که به گونۀ عملی در بهبود وضعیت کنونی افغانستان و تامین صلح و ثبات در این کشور، تاثیر مستقیم داشته باشد.

آقای هیواد افزود: "در این راستا...افغانستان توقع دارد تا فیصله‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد بر قطع عاجل خشونت‌ها و قطع عاجل حملات طالبان تصمیم بگیرد. برای جلوگیری از فاجعۀ حقوق بشری که ناشی از حملات طالبان در جریان است و فاجعه حقوق بشری که ناشی از حملات طالبان اتفاق بیفتد، جلوگیری نماید."

سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان افزود که حکومت این کشور از شورای امنیت سازمان ملل متحد توقع دارد که بر تسریع روند مذاکرات صلح افغانستان فیصله کند تا افغان‌ها بتوانند به زودی به یک توافق صلح برسند.

همچنان افغانستان از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهد که از برنامه‌های امنیتی شش ماه آیندۀ حکومت این کشور، به شمول حمایت هوایی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان حمایت کند که منجر به تغییر وضعیت موجود و رسیدن این کشور به ثبات گردد.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد دو روز پیش خواهان ختم بی‌درنگ خشونت‌ها در افغانستان شد. همچنان اعضای این شورا گزارش‌ها در مورد نقض جدی حقوق بشر را نگران‌کننده خواندند.

این شورا در اعلامیه‌ای گفته است که حملات عمدی بر غیرنظامیان افغان یا سازمان ملل متحد - که سعی می‌کند به افغان‌ها کمک کند - "ممکن است جنایت جنگی باشد".

XS
SM
MD
LG