لینک های دسترسی

Breaking News

توقع افغانستان از چین برای نقش بیشتر در روند صلح


در حالی که کار روی اصول مذاکرات صلح افغانستان در قطر جریان دارد؛ کابل از بیجینگ خواستار نقش بیشتر در این پروسه شد.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان روز پنجشنبه هشتم اکتوبر (۱۷ میزان) در مراسمی برای دریافت کمک چین در بخش مبارزه با کروناویروس در افغانستان گفت که روابط میان دو کشور در بخش‌های مختلف بیشتر از پیش رو به توسعه است.

آقای دانش افزود که چین از حامیان جدی گفتگوهای صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، ختم جنگ و برقراری ثبات پایدار در افغانستان است.

اما او تاکید کرد: "ما انتظار داریم که کشور چین بیش از گذشته نقش بسیار مثبت و سازنده در تحکیم و تقویت صلح و توسعه اقتصادی در منطقه و افغانستان به عهده بگیرد".

افغانستان در حالی از چین خواستار نقش بیشتر در روند صلح شده است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان سفرهایش را برای اجماع منطقوی برای صلح افغانستان به کشورهای منطقه آغاز کرده است.

آقای عبدالله پس از سفر هفتۀ گذشته به پاکستان، اکنون به هند رفته است و با مقام‌های بلندپایۀ آن کشور در خصوص صلح افغانستان صحبت می‌کند.

شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای عبدالله نرندرا مودی، صدر اعظم و اجیت دووال، مشاور امنیت ملی هند دیدار کرده است

آقای عبدالله روز پنجشنبه با نرندرا مودی، صدر اعظم هند نیز دیدار کرده است.

شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان خبر داده است که آقای مودی گفته که هند از صلح دایمی در افغانستان حمایت می‌کند؛ چون به گفتۀ وی، در ثبات دایمی زمینه‌ای برای فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در افغانستان فراهم نخواهد شد.

XS
SM
MD
LG