لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید غنی و خلیلزاد بر کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس در افغانستان


رییس جمهور افغانستان در دیداری با نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ در امور مصالحۀ افغانستان و فرماندۀ ماموریت حمایت قاطع ناتو در مورد کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس در افغانستان صحبت کردند.

ارگ روز سه شنبه ششم اکتوبر (۱۵ میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در این دیدار زلمی خلیلزاد از افزایش خشونت‌ها در افغانستان نگرانی کرده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در دوحه، پایتخت قطر به صدای امریکا گفت که دو طرف از افزایش خشونت‌های طالبان ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت کاهش چشم‌گیر خشونت‌ که منجر به آتش‌بس شود، تاکید کرده ‌اند.

در این حال، زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا پس از دیدارش با آقای غنی در دوحه، در صفحۀ تویترش نگاشته است که افغان‌ها نباید فرصت کنونی برای برقراری صلح را از دست بدهند.

آقای خلیلزاد افزوده که رییس جمهورغنی برایش اطمینان داده است که از تلاش‌های هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان تا هر زمانیکه ادامه یابد، حمایت خواهد کرد.

او افزوده است: "خشونت بی‌حد بالا است و بسیاری افغان‌ها جان می‌بازند، ما بر کاهش خشونت قابل توجه تاکید می‌کنیم که منجر به آتش‌بس دایمی و جامع گردد."

نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا همچنان گفته است که کشورش از روند صلح به مالکیت و رهبری افغان‌ها، حمایت خواهد کرد.

او از جامعه جهانی به ویژه کشورهای همسایۀ افغانستان خواسته است که این روش امریکا را در پیوند به صلح افغانستان در پیش گیرند.

رییس جمهور غنی در حالی در راس یک هیات بلندپایه دولتی به هدف دیدار با مقام‌های قطر و هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغاسنتان به دوحه رفته است که با گذشت بیش از سه هفته از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تا اکنون گفتگوهای مستقیم میان دو طرف به دلیل اختلاف‌ها در تهیۀ طرزالعمل مذاکرات، آغاز نشده است.

XS
SM
MD
LG