لینک های دسترسی

Breaking News

صلح افغانستان؛ عبدالله برای 'ایجاد اجماع منطقه‌ای' به هند رفت


رییس شورای عالی مصالحهٔ افغانستان به هدف جلب حمایت از تلاش‌های صلح این کشور، امروز ششم اکتوبر (۱۵ میزان) کابل را به قصد دهلی‌جدید ترک کرد.

آقای عبدالله در این سفر چهار روزه‌ با صدر اعظم، وزیر خارجه، مشاور امنیت ملی و برخی از مقام‌های هند در رابطه به صلح افغانستان به ویژه مذاکرات دوحه، روی فرصت‌ها و چالش‌ها و ضرورت اجماع و حمایت منطقه‌ای از این روند، گفتگو خواهد کرد.

آقای عبدالله پیش از سفرش به دهلی‌جدید به خبرنگاران گفت: "جمهوری هند از متحدان استراتیژیک افغانستان می‌باشد... و نقش جمهوری هند را در برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه مهم می‌دانیم."

آقای عبدالله همچنان گفت که او به دعوت رسمی مقام‌های هند به این کشور می‌رود.

عبدالله عبدالله نخستین دور سفرهایش را هفته گذشته به هدف جلب حمایت کشورهای منطقه از روند صلح افغانستان، از پاکستان آغاز کرد و در این سفر با مقام‌های ارشد آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

این در حالی است که رییس جمهور غنی روز گذشته در راس یک هیات بلندپایه دولتی به کویت و پس از آن به قطر رفت و در این سفر با مقام‌های قطر، هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ در امور مصالحۀ افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

آقای خلیلزاد در جریان دیدار گفته است که کشورش از روند صلح به مالکیت و رهبری افغان‌ها، حمایت می‌کند و از جامعه جهانی به ویژه کشورهای همسایۀ افغانستان خواسته که آنان نیز این روش امریکا را در پیوند به صلح این کشور در پیش گیرند.

XS
SM
MD
LG