لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان درگیر خواست های متضاد امریکا و فلسطین


فلسطینیان بیت المقدس شرقی را پایتخت کشور آیندۀ شان می دانند
فلسطینیان بیت المقدس شرقی را پایتخت کشور آیندۀ شان می دانند

نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد می‌گوید که هم ایالات متحدۀ امریکا و هم فلسطینیان از این نمایندگی خواسته است تا در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد بیت المقدس، برای شان رای بدهد.

نشست اضطراری مجمع عمومی ملل متحد که بسیار نادر و کم پیشینه است، قرار است روز پنجشنبه در مورد به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به صفت پایتخت اسرائیل، رای گیری کند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا نخست بیت المقدس را به صفت پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته و وعده سپرد که سفارت امریکا را از تل ابیب به بیت المقدس انتقال خواهد داد.

آقای ترمپ هشدار داده است که کمک‌های ایالات متحده به آن کشورهایی قطع خواهد شد که بر ضد خواست واشنگتن در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد رای می‌دهند.

نظیف سالارزی، معاون نمایندۀ دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد گفت که افغانستان با در نظرداشت منافع ملی خود در این مورد رای خواهد داد.

آقای سالارزی در صحبت با صدای امریکا گفت که رئیس جمهور محمد اشرف غنی، در نشست فوق العادۀ سازمان همکاری‌های اسلامی در شهر استانبول ترکیه، موقف افغانستان را در قبال این مساله روشن ساخته است.

آقای غنی در نشست سازمان‌ همکاری‌های اسلامی تعامل و گفتمان میان مسلمانان و سایر مردم به شمول ایالات متحده را کلید رسیدن به صلح پایدار خواند و تاکید بر اجماع جهان اسلام برای ختم فوری جنگ در کشورهای اسلامی گفت که رهبران اسلامی از این طریق می‌توانند رهبری واقعی خود را به اثبات برسانند.

سازمان همکاری اسلامی هفتۀ گذشته در پایان نشست فوق العادۀ سران این نهاد در شهر استانبول ترکیه، با نشر قطعنامه‌ای بیت المقدس شرقی را به صفت پایتخت فلسطین به رسمیت شناخت.

XS
SM
MD
LG