لینک های دسترسی

Breaking News

بزرگترین بحران بشری جهان در افغانستان در حال شکل گرفتن است – اوچا


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) برای آسیا از وضعیت موجود در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های بشری جهان در این کشور در حال شکل گرفتن است.

این دفتر روز دوشنبه ۲۹ نومبر (هشتم قوس) در صفحۀ تویترش نگاشته است که از هر دو شهروند این کشور، یکی آن نمی‌داند که غذای بعدی‌اش از کجا تامین خواهد شد.

ملل متحد همچنین گفته ست که از هر چهار زن حامله، یک زن و از هر دو کودک یکی آنان به سو تغذی مصاب است.

بر اساس معلومات دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد از هر دو نفر در این کشور، یکی از آنان، نیاز به کمک‌ بشردوستانه دارد.

این دفتر همچنین گفته است که شمار زیادی از زنان، مردان و کودکان به دلیل جنگ و خشک‌سالی در این کشور از محلات اصلی شان آواره شده اند و نیاز به کمک‌های فوری دارند.

اوچا همچنین نگاشته است: "اگر ما اکنون اقدام نکنیم، نیازهای بشردوستانه به شدت افزایش خواهد یافت."

این اداره پیش از این گفته بود از آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی تا کنون، ۶۶۷هزار و ۹۳۸ نفر در افغانستان از ساحات اصلی شان در این کشور آواره شده اند و تا اکنون برای ۳۶۱هزار و ۲۰۵ نفر کمک صورت گرفته است.

پیش از این سازمان ملل متحد گفته بود که شمار افرادی که با شرایط نزدیک به قحطی در افغانستان زیست دارند به ۸.۷ میلیون نفر رسیده است که در مقایسه با اوایل سال روان سه میلیون نفر افزایش را نشان می‌دهد.

برنامۀ جهانی غذا آمار داده است که حدود ۲۴ میلیون نفر یا ۶۰ درصد جمعیت افغانستان با گرسنگی حاد روبرو اند. این نهاد جهانی هشدار داده است که تا پایان سال روان ۹۷ درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر قرار خواهند گرفت.

این نهاد جهانی تخمین زده است که تا پایان سال روان میلادی حدود ۳.۲ میلیون کودک زیر سن پنج سال در افغانستان به سو تغذی حاد مبتلا خواهند شد.

XS
SM
MD
LG