لینک های دسترسی

Breaking News

کابل: پاکستان ملتزم تطبیق تحریم‌های ملل متحد بر طالبان است


وزارت خارجۀ افغانستان می‌گوید که پاکستان باید با تطبیق فیصله‌نامه های شورای امنیتی ملل متحد مبنی بر قطع منابع تمویل و تجهیز تروریستان مسوولیت‌های بین المللی خویش را تحقق بخشد.

این وزارت امروز سه شنبه ۲۵ اگست (چهارم سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است: " تطبیق و تحقق همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌ویژه‌ مصوباتی که سبب قطع منابع تمویل و تجهیز فعالیت‌های تروریستی و جلوگیری از جنگ و خونریزی می‌شوند بر همه دولت‌ها الزامی می‌باشد."​

پاکستان هفتهٔ گذشته با نشر یک سند قانونی گفت که این کشور در زمینۀ وضع محدودیت‌های مللل متحد بر سفر، تحریم سلاح، انجماد منابع مالی افراد و گروه طالبان متعهد است.

حکومت افغانستان گفته است که کابل به تطبیق این فیصله‌نامه ‌های شورای امنیت ملل متحد متعهد است و از پاکستان نیز خواسته که این مسوولیت بین‌المللی‌اش را به گونۀ کامل تحقق بخشد.

وزارت خارجهٔ افغانستان گفته است که افغانستان: "روند تطبیق این سند و تحقق قطعنامه‌های مشمول آن را به صورت مستمر مورد نظارت و پیگیری قرار خواهد داد."

در فهرست تحریم‌های مل متحد که پاکستان گفته است آنرا تطبیق می‌کند، نام ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، سراج‌الدین حقانی معاون رهبر طالبان و سایر اعضای خانواده حقانی شامل است.

اما زاهد چوهدری، سخنگوی وزارت خارجهٔ پاکستان در یک اعلامیه‌ای به خبرنگاران گفته است که این سند بازتاب دهندهٔ کدام تغییر جدید در فهرست تعزیرات یا اقدامات مرتبط با آن نیست.

او این سند را کم اهمیت جلوه داده و گفت که این تعزیرات شورای امنیت ملل متحد علیه طالبان افغان از دیر زمانی وضع بوده است.

این در حالی است که چند روز پس از اعلام وزارت خارجۀ پاکستان مبنی بر تطبیق این تحریم‌ها، گروه طالبان از سفر ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر به اسلام آباد خبر داد.

از سویی هم، افغانستان بار دیگر از طالبان، خواستار آغاز بی‌درنگ گفتگوهای صلح و ختم جنگ شده است و خطاب به آن گروه تاکید کرده که خود را در معرض تعزیرات و تحریم‌های بین‌المللی قرار ندهد.

XS
SM
MD
LG