لینک های دسترسی

Breaking News

دانش: طالبان در نشست مسکو بی اعتنا بودند


معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که گروه طالبان در نشست مسکو از خود هیچ گونه انعطافی نشان ندادند.

محمدسرور دانش، امروز سه شنبه ۲۳ مارچ (سوم حمل) گفت که​ هیات گروه طالبان در این نشست با رهبران سیاسی اشتراک‌کننده بی‌اعتنایی کردند.

او افزود که موفقیت روند مذاکرات صلح این کشور مستلزم برداشتن گام‌های عملی و ملموس از جانب گروه طالبان و حامیان آن است در غیر آن مردم به تامین صلح امیدوار نخواهد بود.

آقای دانش علاوه کرد: "ما به این باوریم که صلح یک پروسۀ دوجانبه است و تا زمانی که جانب مقابل و حامیان آن تصمیم جدی برای تفاهم و راه حل سیاسی نداشته باشند، گام‌های عملی و معنادار برداشته نشود، آتش‌بس حاکم نشود، هیچ نوع امید و اعتمادی بین مردم افغانستان در رابطه به صلح شکل نخواهد گرفت."

گروه طالبان تا اکنون در این مورد واکنش نشان نداده اند.

آقای دانش با استقبال از اعلامیه مشترک کنفرانس مسکو، ابراز امیدواری کرد که جامعۀ بین‌المللی، کشورهای منطقه و متحدین افغانستان با توجه به ثبات پایدار منطقه‌ای، در خصوص صلح افغانستان به یک اجماع و وحدت نظر دست یابند.

امریکا، روسیه، چین و پاکستان (کشورهای ترویکا) به تاریخ ۱۸ مارچ (۲۸ حوت) با نشر اعلامیهٔ مشترک گفتند که از احیای مجدد امارت اسلامی طالبان حمایت نمی‌کنند.

گروه طالبان در واکنش این اعلامیه گفته است که به هیچ کشوری اجازهٔ دخالت در امور داخلی افغانستان را نخواهد داد و باید بگذارند که افغان‌ها در مورد نظام آیندهٔ شان تصمیم بگیرند.

پیش از این عبدالحکیم حقانی، رییس هیات مذاکراتی گروه طالبان در نشست مکسو گفته بود که بدون نظام اسلامی، "مردم افغانستان در مقابل هر نظام دیگر جهاد خواهند کرد".

XS
SM
MD
LG