لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد خواهان حمایت از کشورهای میزبان مهاجرین شد


منشی عمومی ملل متحد که برای اشتراک در نشست بین‌المللی در مورد مهاجرین افغان مقیم پاکستان به آن کشور رفته، از جامعه جهانی خواسته است که کشورهای میزبان مهاجرین را حمایت کنند.

انتونیو گوتیرش در نخستین روز این سفر با گروهی از مهاجرین افغان دیدار کرده و پس از این دیدار در تویتر نگاشته است: "نسل پناهندگان افغان داستان‌های عمیق در حال حرکت‌شان، امیدها و آرزوهای شان را شریک کردند".

آقای گوتیرش، با اشاره به اینکه پاکستان ۴۰ سال میزبان مهاجرین افغان بوده، تاکید کرده است: "من از جهانیان می‌خواهم كه از كشورهای میزبان حمایت كنند و رهبری مشابه خود را در ایستادگی با پناهندگان نشان دهند".

پاکستان در همکاری با کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، کنفرانس دو روزه بین‎المللی را به تاریخ ۱۷ تا ۱۸ فبروری در مورد وضعیت پناهجویان افغان میزبانی می‌کند.

این کنفرانس به مناسبت ۴۰ سالگی حضور مهاجرین افغان در پاکستان در شهر اسلام آباد، پایتخت پاکستان برگزار شده و در آن مقام‌های ۲۰ کشور و نمایندگان سازمان‌های جهانی نیز اشتراک خواهند داشت.

در این کنفرانس روی وضعیت، تهدیدها، امدادرسانی و برگشت داوطلبانۀ مهاجرین افغان به کشورشان بحث خواهد شد.

محمد هدایت، مشاور مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان به صدای امریکا گفت که سرور دانش در راس هیات بلندپایۀ افغان در این نشست اشتراک و سخنرانی خواهد کرد.

آقای هدایت افزود: "توقع افغانستان از این نشست این است که هماهنگی‌های بیشتر بین دو کشور، دربارۀ سرنوشت مهاجرین، بازگشت مهاجرین، رسیدگی به مشکلات مهاجرین صورت گیرد".

به گفتۀ وی، قرار است که آقای دانش در حاشیه این نشست، برعلاوۀ دیدار با منشی عمومی ملل متحد، با نمایندگان مهاجرین و تاجران افغان مقیم پاکستان نشست‌هایی داشته و مشکلات آنان را بشنود و آن را با مقام‌های پاکستانی در میان بگذارد.

بر اساس آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت، در حال حاضر ۲.۴ میلیون مهاجر افغان در پاکستان به سر می‌برند که ۱.۳ میلیون‌ آن‌ها به گونۀ قانونی به سر برده و ۱.۱ میلیون دیگر بدون اسناد اقامت دارند.

XS
SM
MD
LG