لینک های دسترسی

Breaking News

تشبیه پناهجویان به موش منجر به استعفای مقام اتریشی شد


معاون صدر اعظم اتریش گفته است که یک عضو حزب وی به خاطر اینکه در قالب شعر پناهجویان را به موش‌ها تشبیه کرده است، از مقام کنونی و عضویت حزب استعفا خواهد کرد.

هینز کریستیان شتراخه، معاون صدر اعظم اتریش روز سه شنبه (۲۳ اپریل) گفته است که کریستیان شیلخر، معاون شهرداری "براوناو ام ان" از عضویت حزب آزادی کنار خواهد رفت. شهر براوناو زادگاه ادولف هتلر، رهبر نازی‌های آلمان است.

تشبیه شاعرانۀ عضو حزب آزادی در شعری زیر عنوان "موش شهر" در یک نشریۀ محلی این حزب در شهر براوناو چاپ شد. در این شعر، آقای شتراخه هشدار داده است که ورود پناهجویان به اتریش سبب خلط شدن فرهنگ بومی آن کشور خواهد شد.

چاپ این شعر آنهم در نشریۀ حزبی که مخالف مهاجرت به اتریش است، منجر به انتقادات گستردۀ مخالفان سیاسی دولت و مایۀ خشم سبستیان کورز، صدر اعظم اتریش شده است.

حزب محافظه کار آقای کورز در اواخر ۲۰۱۷ میلادی در ایتلافی با حزب آزادی حکومت جدید اتریش را شکل داد. آقای کورز گفته است که انتخاب واژه ها در این شعر "نفرت انگیز، غیرانسانی و عمیقا نژادپرستانه" بوده است.

اروین شراینر، یک عضو ارشد حزب آزادی گفته است که تشبیه موش و انسان "بسیار بی مزه" و خلاف اصول این حزب بوده و به گفتۀ وی "تلاش ناکام برای رسیدگی به یک موضوع جدی (مهاجرت) بوده است".

آقای شلخر در این شعر گفته است "آنگونه که ما اینجا زیست داریم، دیگر موش‌ها، به شمول آنانیکه نمی‌شناسیم شان و به عنوان مهمانان یا پناهجویان اینجا می‌آیند، باید شیوۀ زندگی ما را اختیار کنند! یا هم زود از اینجا بروند!"

در پی انتقادات گسترده، آقای شلخر گفته است که هدف وی تحریک بحث در بارۀ مهاجرت بوده است نه رنجاندن کسی. او گفته است که برای جلوگیری از رسیدن آسیب به حزب آزادی، از عضویت این حزب استعفا می‌کند.

در جریان بحران مهاجرت در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، اتریش یکی از مقاصد داغ مهاجرانی بود که از افغانستان و کشورهای شرق میانه عازم اروپا بودند.

XS
SM
MD
LG