لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا بیش از ۹۹ میلیون دالر به نیازمندان در افغانستان کمک می‌کند


وزارت خارجۀ برتانیا می‌گوید که برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان ۷۵ میلیون پوند (۹۹.۵ میلیون دالر) به مردم این کشور کمک کند.

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا روز شنبه ۱۱ دسمبر (۲۰ قوس) در نشست وزرای خارجۀ هفت اقتصاد بزرگ جهان (جی۷) در لیورپول گفت که با این مقدار پول برای نزدیک به ۱.۸ میلیون نفر در این کشور مواد غذایی، وسایل صحی، سرپناه و آب آشامیدنی فراهم خواهد شد.

وزیر خارجه بریتانیا افزوده است که این پول به گونۀ مستقیم به طالبان داده نخواهد شد و از طریق سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد به مصرف خواهد رسید.

بر اساس معلومات وزیر خارجۀ بریتانیا، این پول به خانواده‌های در افغانستان کمک خواهد شد که با مشکلات جدی اقتصادی مواجه اند.

وزارت خارجۀ بریتانیا همچنین با نشر اعلامیه‌ای گفته است این کشور کمک‌های بشردوستانه خود را در زمستان پیش‌رو برای نیازمندان در افغانستان افزایش خواهد داد.

این وزارت اضافه کرده است که بریتانیا از هر راه ممکن تلاش خواهد کرد تا کمک‌های بشردوستانه را به مردم افغانستان برساند. این کمک مالی به مردم افغانستان بخشی از تعهدات حدود ۳۸۰ میلیون دالری بریتانیا است که با افغانستان تعهد کرده بود.

پیش از این ملل متحد گفته بود که بیش از چهار دهه منازعۀ مرگبار و آفات طبیعی مکرر موجب طولانی‌شدن بحران مواد غذایی در افغانستان شده است.

برنامۀ جهانی غذا ملل متحد به تاریخ ۲۵ اکتوبر هشدار داد که از جمله ۴۰ میلیون نفوس تخمینی افغانستان،‌ بیش از ۵۰ در صد جمعیت آن کشور-۲۲.۸ میلیون نفر- سر از ماه نومبر با گرسنگی شدید مواجه است.

ملل متحد گفته است که از این میان، ۳.۲ میلیون کودکان زیر پنج سال تا آخر سال روان میلادی ممکن با سو تغذی حاد مواجه شوند.

وزیر خارجۀ بریتانیا در حالی از ادامه کمک‌های بشردوستانۀ به افغانستان خبر داد که ماه گذشته صدر اعظم این کشور تعهد کرد که کشورش حدود ۶۸.۳ میلیون دالر را برای کمک به افغان‌هایی که زیر حاکمیت طالبان در افغانستان گیرمانده اند، کمک می‌کند.

بوریس جانسن در یک پیام تویتر نوشته است: "ما مسوولیت داریم تا آنان، به ویژه زنان و دختران، را که در رژیم طالبان معروض به بیشترین خطر اند، کمک کنیم. بریتانیا در این راستا ۵۰ میلیون پوند خواهد داد."

آقای جانسن همچنین کشورهای شامل در جی-۲۰ را ترغیب کرده بود تا در تمام تلاش‌های انکشافی بین‌المللی، حقوق زنان و دختران افغان را در اولویت قرار دهند.

XS
SM
MD
LG