لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: تنها راه حل بحران انتخاباتی ابطال آرای تقلبی است


عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان و رهبر ستاد انتخاباتی "ثبات و همگرایی" در آستانۀ برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور غنی بار دیگر بر ابطال آرای تقلبی تاکید کرده است.

آقای عبدالله روز دوشنبه نهم مارچ (۱۹ حوت) در صفحۀ تویترش نگاشته است که تنها راه بیرون رفت از بحران کنونی انتخابات ابطال آرای تقلبی است.

او گفته است که هیچ کسی نباید تعهد وی برای حمایت از دموکراسی واقعی و حاکمیت قانون را به دیده شک بنگرد.

آقای عبدالله همچنان تاکید کرده است که نباید سابقۀ سازش و خودگذری‌اش سبب شود که کسی وی را جدی نگیرد.

رییس اجراییه افغانستان افزوده است: "راه بیرون رفت از وضعیت موجود، ابطال تمام آرای تقلبی است".

پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان محمد اشرف غنی را برندۀ انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان اعلام کرد؛ اما عبدالله عبدالله نتایج این انتخابات را نپذیرفت و بر ایجاد حکومت همه شمول تاکید کرد.

این در حالی است که ریاست جمهوری افغانستان از تمام آمادگی‌ها برای برگزاری مراسم تحلیف محمد اشرف غنی خبر داده و گفته است که این مراسم با چند ساعت تاخیر بعد از ظهر امروز برگزار خواهد شد.

یک عضو کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف آقای غنی صبح امروز به تلویزوین ملی گفت که احتمال دارد مایک پمیپو، وزیر خارجه ایالات متحدۀ برای حل این بحران به کابل سفر کند.

از سوی هم ریاست اجراییه افغانستان می‌گوید که ترتیباتی را برای برگزاری مراسم حلف وفاداری عبدالله عبدالله گرفته و در صورتی که آقای غنی تحلیف به جا بیاورد؛ او نیز به عنوان "رییس جمهور حکومت همه شمول" سوگند یاد خواهد کرد.

فضل احمد معنوی، یکی از اعضای رهبری ستاد انتخاباتی "ثبات و همگرایی" در میان هوادران عبدالله عبدالله در ریاست اجراییه گفت که تا اکنون رایزنی‌ها در این مورد نتیجه نداشته است.

XS
SM
MD
LG