لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز گفتگوها میان دسته‌‌های انتخاباتی غنی و عبدالله


رییس اجراییه افغانستان و رهبر ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی از آغاز مذاکرات با تیم دولت ساز به رهبری محمد اشرف غنی خبر داد.

عبدالله عبدالله روز پنجشنبه پنجم مارچ (۱۵ حوت) در یک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون طلوع‌نیوز گفت که نخستین نشست نمایندگان این دسته‌های انتخاباتی برای شکستن "بن‌بست انتخاباتی" امروز انجام شده است.

آقای عبدالله افزود که این نشست‌ها میان نمایندگان دو طرف ادامه خواهد یافت.

رییس اجراییه افغانستان همچنین گفت که اگر بحران انتخاباتی حل نشود، او به عنوان رییس جمهور حلف وفاداری یاد خواهد کرد؛ اما گفت که هر نسخه‌ای که برای ایجاد حکومت پیش رو در نظر گرفته شود، بهتر از وضعیت موجود خواهد بود.

آقای عبدالله تاکید کرد که تلاش‌های برای شکستن بن‌بست انتخاباتی توسط حامد کرزی، رییس جمهور پیشین و عبدرب الرسول سیاف، یکی از رهبران جهادی افغانستان از چندین روز به این‌سو ادامه دارد. او افزود که روند معرفی والیان را به خاطر رایزنی‌های احتمالی زلمی خلیلزاد متوقف کرده است.

آقای خلیلزاد پس از امضای توافقنامه صلح در قطر به کابل آمده و از چند روز به این‌سو مصروف گفتگوها با مقام‌های حکومتی و سیاسیون افغان است.

رییس اجراییه افغانستان همچنین در مورد مذاکرات صلح با طالبان گفت تا زمانی که زندانیان طالب و دولت افغانستان در زندان‌ها باشند، صلح در آن کشور تامین نخواهد شد.

او رقم زندانیان طالب در زندان‌های افغانستان را ۱۳۰۰۰ نفر اعلام کرد و افزود که در حال حاضر زمان توقیف شماری از آنان تکمیل شده است.

آقای عبدالله همچنین تاکید کرد که حاضر است در آینده با طالبان و با هر فردی که در رهبری آن گروه باشد، در یک دولت کار کند .

XS
SM
MD
LG