لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ روند تخلیه؛ کانادا ۳۵۰ مهاجر دیگر افغان را به آن کشور انتقال داد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی دولت کانادا (IRCC) بار دیگر از انتقال صدها پناهجوی افغان به این کشور خبر داد.

این اداره گفته است که در ادامۀ روند تخلیۀ افغان‌ها به کانادا، ۳۵۰ مهاجر دیگر روز جمعه ۱۶ دسمبر (۲۵ قوس) به کانادا منتقل شده‌اند.

پس از حاکمیت طالبان بر افغانستان، حکومت کانادا در روند تخلیۀ افغان‌های آسیب‌پذیر به آن کشور را شدت داده و در حدود ۱۶ ماه گذشته، بیشتر این پناهجویان افغان را از کشورهای منطقه و به ویژه پاکستان و تاجیکستان به آن کشور منتقل کرده است.

ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا گفت: "آنها در ۲۰ جامعه مختلف در سراسر کانادا از جمله کلگری، لندن، اتاوا و تورنتو مستقر خواهند شد."

ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی حکومت کانادا همچنان اضافه کرده که از آغاز این روند تا کنون، بیش ۲۶هزار و ۷۳۵ پناهجوی افغان، به کانادا انتقال داده شده‌است.

مقام‌های کانادایی گفته اند که در میان این مهاجرین انتقال شده، کسانی استند که در ۲۰ سال اخیر، با نیروهای کانادایی و نهادهای مربوط به آن کشور در افغانستان کار کرده‌اند.

حکومت کانادا تعهد کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، حد اقل ۴۰هزار شهروند افغانستان را به آن کشور انتقال دهد و همچنان برای آنان زمینه اسکان را در کانادا فراهم کند.

بر اساس این تصمیم حکومت کانادا، قرار است که ۵۰۰۰ نفر به شمول ترجمانان و خانواده‌های شان از طریق یک برنامه مهاجرتی ویژه و بیش از ۱۸هزار افغان در معرض تهدید از طریق برنامه بشردوستانه به آن کشور منتقل شوند.

این در حالی است که پیش از این، ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی دولت کانادا (IRCC) گفته بود که روند انتقال پناهجویان افغان را از کشورهای منطقه شدت داده و در ماه‌های اخیر هزاران نفر را از پاکستان و تاجیکستان به آن کشور انتقال داده‌است.

XS
SM
MD
LG