لینک های دسترسی

Breaking News

کانادا حدود ۶۷۰ پناهجوی دیگر افغان را از پاکستان و تاجیکستان انتقال داد


ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از تشدید تخلیۀ افغان‌های آسیب‌پذیر به آن کشور خبر و گفته است که در تازه‌ترین مورد، دیروز ۶۶۸ پناهجوی دیگر افغان از پاکستان و تاجیکستان به کانادا منتقل شده اند.

این اداره روز پنجشنبه ۲۷ اکتوبر (پنجم عقرب) در تویتر گفت که ۳۱۸ پناهجوی افغان و خانواده هایشان از پاکستان و ۳۵۰ پناهجوی دیگر از تاجیکستان با دو پرواز ویژه وارد کانادا شدند.

به گفتۀ ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا روند مسکن‌گزینی این شهروندان افغانستان در برخی از شهرهای این کشور جریان دارد.

در این حال، شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا در پیامی در تویتر گفته است که آنان به تلاش‌های خود برای انتقال افغان‌های آسیب‌پذیر به آن کشور ادامه داده و از آغاز این روند تاکنون، بیش ۲۳هزار و ۵۰۰ پناهجوی افغان را به کانادا انتقال داده اند.

مقام‌های کانادایی گفته اند که در میان این مهاجرین انتقال شده، کسانی استند که در ۲۰ سال اخیر، با نیروهای کانادایی و نهادهای مربوط به آن کشور در افغانستان کار کرده‌اند.

آقای فریزر افزوده است که کانادا متعهد است که تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، حد اقل ۴۰هزار شهروند افغانستان را به آن کشور انتقال دهد و همچنان برای آنان زمینه اسکان را در کانادا فراهم کند.

دولت کانادا تصمیم گرفته است که ۵۰۰۰ نفر به شمول ترجمانان و خانواده هایشان را از طریق برنامه ویژه مهاجرت و بیش از ۱۸هزار افغان دیگر را که در معرض تهدید قرار دارند از طریق برنامه بشردوستانه به این کشور منتقل کند.

این در حالی است که پیش از این، منابع گفتند که حکومت کانادا کم و بیش، ۱۰۰۰ شهروند افغانستان را که به دلیل مسلط شدن طالبان، کشور‌ شان را ترک کرده و در امارات متحدهٔ عرب به سر می‌برند، می‌پذیرد.

خبرگزاری رویترز ماه گذشته از قول هفت منبع مختلف گزارش داده بود که حکومت کانادا آنعده از شهروندان افغانستان را می‌پذیرد که کم و بیش از یک سال به این‌سو در یکی از کمپ‌های مهاجرین در امارات متحدهٔ عرب به سر می‌برند و انتطار دارند در ایالات متحده و یک کشور سومی مسکن‌گزین شوند.

از ۱۵ تا ۳۰ اگست سال گذشته حد اقل ۱۲۴هزار نفر از افغانستان تخلیه شدند، اما اکنون این روند تقریباً متوقف شده است و هزاران نفر دیگر در انتظار خروج از افغانستان استند.

XS
SM
MD
LG