لینک های دسترسی

Breaking News

مصرف تفریحی مروانا در کانادا آزاد می‌شود


مصرف تفریحی مروانا در کانادا به زودی قانونی و آزاد خواهد شد، چون مجلس سنا و مجلس نمایندگان آن کشور لایحه‌ای را در مورد تنظیم کشت، توزیع و خرید و فروش مروانا تصویب کرد.

پس از آنکه جستن ترودو، صدر اعظم کانادا، این قانون را توشیح کرد، شهروندان کانادا که بالاتر از ۱۸ سال عمر دارند، سر از ماه سپتامبر سال روان قادر به خرید ومصرف مروانا خواهند بود.

همچنان این قانون به شهروندان کانادا حق می دهد تا مروانا یا بتۀ چرس را در خانه های شان کشت کرده و محصول آن را مصرف کنند. مروانا مانند چرس یکی از مشتقات بتۀ "بنگ یا شاهدانه" می‌باشد.

حکومت کانادا گفته است که غیرقانونی بودن مصرف مروانا در کانادا، زمینۀ را فراهم کرده است تا باندهای قاچاق و تبهکار از آن سود ببرند. تجویز مروانا از سوی داکتر برای مقاصد درمانی، از سال‌ ۲۰۰۱ به اینسو در کانادا قانونی بوده است.

پس از تصویب این لایحه در مجلس سنای کانادا، آقای ترودو در تویتر نوشت "دسترسی فرزندان ما به مروانا بسیار سهل بوده است و این جنایتکاران بودند که سود بر می داشتند. امروز، ما آن را تغییر دادیم. طرح ما برای قانونی ساختن و تنظیم مروانا از سوی سنا تصویب شد."

اما منتقدانی که خواستار غیرقانونی بودن مصرف آزادانۀ مروانا در کانادا استند، مطمین نیستند که قانون جدید به گونۀ چشمگیر از "بازار سیاه" این ماده و سودجویی باندهای جنایی و قاچاق از آن جلوگیری کند.

در بین هفت کشور بزرگ صنعتی جهان، کانادا نخستین کشوری است که مصرف تفریحی مروانا را آزاد و قانونی می سازد.

XS
SM
MD
LG