لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان مصرف طبی مروانا را قانونی ساخت


تا کنون تنها ایتالیا و جمهوری چک در اروپا به مصرف دوایی مروانا اجازه می‌دهند
تا کنون تنها ایتالیا و جمهوری چک در اروپا به مصرف دوایی مروانا اجازه می‌دهند

مجلس نمایندگان پارلمان آلمان مصرف طبی کانابیس را که مانند چرس یکی از مشتقات بنگ می‌باشد، برای افرادی که بیماری‌های مزمن دارند، مجاز ساخت.

بر اساس قانون جدید در آلمان، کسانیکه از دردهای مزمن یا بی اشتهایی و یا هم دلبدی دوامدار رنج می‌برند می توانند برای تسکین بیماری شان بر اساس نسخۀ داکتر، مروانا مصرف کنند.

اما در متن این قانون آمده است که مصرف این مشتق دوایی تنها در شرایط خاص و استثنایی تجویز شده و بیماران اجازه ندارند که برای مصرف خود بنگ بکارند.

هرمن گروی، وزیر صحت آلمان گفت "کسانیکه شدیداً بیمار بوده و به ممکن ترین شکل تداوی نیاز داشته باشند و جز این راه دیگری برای درمان شان وجود نداشته باشد، آنهم در صورتیکه بیمۀ صحی شان قیمت کانابیس را به عنوان دوا بپردازد، اجازه دارند که از ماریوانا به صفت دوا استفاده کنند."

وزارت صحت آلمان همچنان گفته است که همزمان، تحقیقی برای ارزیابی تاثیرات کانابیس یا مروانا بر چنین بیماران صورت خواهد گرفت.

تا کنون بیماران برای دسترسی به ماریوانا به عنوان دوا باید مراحل پیچیده را طی می کردند تا موفق به دریافت جواز خاص می شدند، اما به گفتۀ سخنگوی وزارت صحت آلمان اکنون این محصول را بر اساس نسخۀ داکتر به دست آورده می‌توانند.

انتظار می‌رود که این قانون در ماه مارچ و پس از منظوری مجلس سنای پارلمان آلمان به اجرا گذاشته شود.

قانون جدید هم‌چنان کشت کانابیس را تحت نظارت دولت آلمان مجاز ساخته و تا آن زمان به حکومت اجازه می‌دهد که این ماده را از بیرون واردکند.

تا کنون در ایتالیا و جمهوری چک در اورپا مصرف دوایی کانابیس مجاز است.

XS
SM
MD
LG