لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت خارجۀ هند: قنسولگری ما در قندهار مسدود نشده است


وزارت خارجۀ هند خبر بسته‌‌شدن قنسولگری این کشور را در ولایت قندهار رد کرد، اما گفت که به دلیل تهدید‌های امنیتی، فعالیت آن را به گونۀ موقت توقف داده است.

روز گذشته برخی رسانه‌های هندی گزارش دادند که پس از حملات گستردۀ طالبان بر بخش‌های مرکز ولایت قندهار، هند قنسولگری خود را در این ولایت مسدود کرده است.

این وزارت روز یکشنبه ۱۱ جولای (۲۰ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفت که وضعیت امنیتی افغانستان را از نزدیک زیر نظر دارد و به دلیل تشدید درگیری‌ها در قندهار، کارمندان خود را به گونۀ موقت از این شهر بیرون کرده است.

این کارمندان قنسولگری هند دوباره بر دهلی‌جدید برگشته و وزارت خارجۀ این کشور گفته است که با بهبود وضعیت امنیتی این قنسولگری فعالیت خود را از سرخواهد گرفت.

در اعلامیه آمده است که قنسولگری از طریق کارمندان محلی به کار خود ادامه می‌دهد.

در این حال، بهیر احمد احمدی، سخنگوی والی قندهار به صدای امریکا گفت که سه روز پیش مسوولان این قنسولگری، نگرانی شان را با مقام‌های محلی ولایت قندهار در جریان گذاشتند.

آقای احمدی افزود که روح‌الله خانزاده، والی این ولایت در پاسخ به این نگرانی‌ها گفته است که نهاد‌های امنیتی به تامین امنیت قنسولگری‌ها متعهد اند و این امر در اولویت کاری آنان قرار دارد.

این در حالی است که هفته گذشته همزمان با تشدید حملات طالبان بر بخش‌های ولایت بلخ، مقام‌های این ولایت از بسته‌شدن قونسلگری‌های ترکیه، پاکستان و ایران در شهر مزار شریف خبر دادند.

مقام‌های محلی ولایت بلخ گفتند که تمامی دپلومات‌های این کشورها شهر مزارشریف را ترک کرده و به کابل رفته اند.

XS
SM
MD
LG