لینک های دسترسی

Breaking News

موج سوم کروناویروس: توقف فعالیت بخش قنسولی سفارت امریکا در کابل 


به دلیل موج سوم کروناویروس در افغانستان، بخش قنسولی سفارت ایالات متحده در کابل سر از پس فردا ۱۳ جون (۲۳ جوزا) تمامی فعالیت‌های مرتبط به ویزه‌ را تعلیق می‌کند.

سفارت ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که با آنعده از افرادی که قرار بود مصاحبه شوند، مستقیماً تماس حاصل خواهد کرد تا پس از برگشت روند کار قنسولگری به شکل عادی، تاریخ جدید برای مصاحبه‌های شان تعیین گردد.

سفارت ایالات متحده از متقاضیان خواسته است تا با سفارت تماس نگیرند یا مراجعه نکنند.

سفارت ایالات متحده همچنان گفته است در حالی که افغانستان با موج سوم کروناویروس مواجه است، ایالات متحده در همبستگی با حکومت این کشور در حالی ایستاده است که وزارت صحت افغانستان در راستای محدود کردن گسترش کروناویروس و مراقبت از بیماران تلاش دارد.

سفارت امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که به هدف جلوگیری و توقف گسترش کووید۱۹ در افغانستان و جهان به حمایت‌های خویش ادامه می‌دهد.

سال گذشته، ادارهٔ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی بیش از ۳۹ میلیون دالر را مستقیماً در بخش مبارزه با شیوع کروناویروس در افغانستان کمک کرد و ضمناً روند تحویل‌دهی ۹۰ میلیون دالر دیگر را از طریق بانک جهانی در بخش معاونت‌های مرتبط به کووید۱۹ تسریع بخشید.

بر علاوه،‌ انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده ۲۶۶ میلیون دالر اضافی در بخش معاونت‌های بشری به افغانستان اعلام کرد تا به حدود ۱۸ میلیون افغانی که در اثر کووید۱۹، گرسنگی و آوارگی رنج می‌برند، کمک صورت گیرد.

با این حساب، کمک‌های بشری ایالات متحده با افغانستان از سال ۲۰۲۰ به اینسو به ۲.۹ میلیارد دالر رسیده است.

بر علاوه قصر سفید از طرح کمک ۲۵ میلیون دوز واکسین پرده برداشت که افغانستان نیز از آن مستفید خواهد شد.

در اعلامیه آمده است که ایالات متحده به صندوق جهانی ۳.۵ میلیارد دالر را در بخش کمک‌های فوری برای مبارزه با کووید۱۹ اعلام کرده است که افغانستان واجد شرایط دریافت ۱۶ میلیون دالر آن است.

این درحالی است که سازمان عفو بین الملل گفته است که موج سوم کروناویروس در افغانستان نگران کننده است و از حکومت این کشور خواسته است تا هر چه زودتر با کمک جامعهٔ جهانی واکسین و سایر مواد مورد نیاز طبی، به شمول آکسیجن را خریداری کند.

بر اساس آخرین گزارش این وزارت تنها در یک‌ شبانه‌روز گذشته، ۱۰۲۴ نفر در افغانستان به کووید۱۹ مبتلا شده و ۳۷ تن دیگر در اثر این بیماری جان باخته اند.

با این آمار جدید، شمار مجموعی مبتلایان بیماری کووید۱۹ در این کشور به ۸۸هزار و ۷۴۰ نفر و رقم مرگ و میر ناشی از آن به سه‌هزار و ۴۴۹ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG