لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید مجدد ترمپ: نمی‌خواهم با کشته شدن ده میلیون‌ نفر، برنده جنگ افغانستان شوم


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده بار دیگر گفته است که به خاطر برنده شدن در جنگ افغانستان، نمی‌خواهد ده میلیون نفر در این کشور کشته شود.

آقای ترمپ روز جمعه ۲ اگست (۱۱ اسد) در قصر سفید به خبرنگاران گفت که ایالات متحده می‌تواند در چهار روز، برنده جنگ افغانستان شده و به جنگ ۱۸ ساله این کشور پایان دهد.

او افزود: "در ۱۹ سال گذشته آنجا (افغانستان) بودیم. ما در واقع وظیفه پولیس را در آن‌جا انجام می‌دهیم. ما می‌توانیم در افغانستان در دو روز، سه روز و یا چهار روز برنده شویم، اگر ما بخواهیم. اما من نمی‌خواهیم ده میلیون نفر کشته شود."

آقای ترمپ همچنان افزود: "ما در افغانستان پیشرفت‌های زیاد داشتیم. ما مذاکره می‌کنیم، اما پیشرفت‌های زیاد داریم. ما در حال کاهش حضور خود نیز استیم."

در مدت سیزده روز گذشته این دومین‌بار است که آقای ترمپ اظهارات مشابهی در مورد جنگ افغانستان مطرح می‌کند.

او روز دوشنبه ۲۲ جولای (۳۱ سرطان) در دیدار با عمران خان، صدر اعظم پاکستان در قصر سفید گفته بود که معضل افغانستان راه حل نظامی ندارد و امریکا قادر است از نظر نظامی در مدت یک هفته در جنگ افغانستان پیروز شود که با این کار نمی‌خواهد ده میلیون نفر کشته شود.

حکومت افغانستان در واکنش به این گفته‌های رییس جمهور ایالات متحده واکنش تند نشاد داد و گفته بود که "ملت افغانستان به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خود را" نخواهد داد.

ریاست جمهوری افغانستان نیز گفته بود که واشنگتن درباره اظهارات رییس جمهور ایالات متحده از مجرای دیپلوماتیک وضاحت بدهد.

XS
SM
MD
LG