لینک های دسترسی

Breaking News

اروپا برای مهار بحران مهاجرت از افریقا کمک می‌خواهد


اتریش از اتحادیۀ اروپایی خواسته است تا برای جلوگیری از ورود سیل مهاجرین از افریقا به اروپا، خواستار کمک از مصر و کشورهای افریقایی شود.

سبستیان کورز، صدر اعظم اتریش، که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیۀ اروپایی را به دوش دارد، پنجشنبه (۲۰ سپتامبر) گفت که مصر موثریت خود را در زمینۀ جلوگیری از مسافرت مردم از سواحل این کشور به اروپا ثابت ساخته است.

صدر اعظم اتریش همچنان اتحادیۀ اروپایی را ترغیب کرد تا برای کاهش ورود مهاجرین به اروپا، وارد گفتگوها با کشورهای شمال افریقا نیز شود.

مدد طلبی از افریقا در حالی مطرح می‌شود که ایتالیا، عمده ترین مقصد مهاجرین غیرقانونی افریقایی، چند هفته پیش بنادر خود را به روی سازمان های غیر دولتی‌ای مسدود کرد که پناهجویان را از بحیرۀ مدیترانه نجات داده و به ایتالیا منتقل می کردند.

اتحادیۀ اروپایی اکنون در صدد است تا پناهجویان سرگردان و سوار بر قایق های کوچک بادی که از آب‌های بحیرۀ مدیترانه نجات داده می شوند، به اروپا نه بلکه به مراکزی که در نظر است در سواحل کشورهای شمال افریقا ساخته شود، منتقل شوند. هرچند هیچ کشور افریقایی تا کنون به این طرح علاقمندی نشان نداده است.

اتحادیۀ اروپایی در چند سال اخیر، به هدف مهار کردن بحران مهاجرت به اروپا، با کشورهای مختلف معاملاتی را انجام داده است. توافق میان اتحادیۀ اروپایی و ترکیه، در دو سال گذشته، به پیمانۀ زیاد جلو مهاجرت قاچاقی از مسیر ترکیه به اروپا را گرفته است.

XS
SM
MD
LG