لینک های دسترسی

Breaking News

هند 'پایگاه گروه جیش محمد' را در پاکستان بمباران کرد


مقام‌های هندی گفته اند که جت‌های جنگی قوای هوایی آن کشور وارد حریم فضایی پاکستان شده و یک پایگاه "تروریستان گروه جیش محمد" را بمباران کرده است.

گروه جیش محمد مستقر در پاکستان مسولیت حملۀ انتحاری ۱۴ فبروری در کشمیر هند را به دوش گرفته است که در آن بیش از ۴۰ منسوب پولیس هند کشته شد.

وزارت خارجۀ هند گفته است که این "حملۀ پیشگیرانه" بر بنیاد اطلاعات موثق استخباراتی صورت گرفته است که گویا تندروان جیش محمد حملۀ دیگر انتحاری را در خاک هند طراحی می‌کردند.

خبرنامۀ وزارت خارجۀ هند حاکی است که در حملۀ صبحگاه سه شنبه (۲۶ فبروری) بزرگترین مرکز آموزشی گروه جیش محمد در ساحۀ بالاکوت پاکستان از بین رفته و شمار زیادی از تندروان این گروه، به شمول برخی فرماندهان ارشد آن کشته شده اند.

عمران خان، صدر اعظم پاکستان در پی این حمله روز سه شنبه نشست اضطراری کمیتۀ امنیت ملی پاکستان را برگزار کرده است. پاکستان گفته است که پاسخ این حملۀ هند را خواهد داد.

دفتر صدر اعظم پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است "حکومت هند یکبار دیگر به ادعای خودخواهانه، بی‌باکانه و خیالی متوسل شده است. این اقدام هند که در آستانۀ انتخابات آن کشور بیشتر مصرف داخلی دارد، صلح و ثبات منطقه را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد."

آصف غفور، سخنگوی اردوی پاکستان گفته است "جنگنده‌های هندی پس از ورود در قلمرو پاکستان در ساحۀ مظفر آباد، با واکنش به موقع و موثر قوای هوایی پاکستان روبرو شده و با دست و پاچگی مهمات خود را پرتاب و فرار کرده اند. هیچ تلفات و خساراتی وارد نشده است."

قوای نظامی هند در حالت احضارات درجه یک قرار گرفته اند تا در صورت اقدام تلافی‌جویانۀ پاکستان آمادۀ دفع حمله باشند.

XS
SM
MD
LG