لینک های دسترسی

Breaking News

شش کشته و ۲۲ زخمی در حمله انتحاری کابل


انفجار انتحاری حوالی ساعت ۳۰: ۱ پس از چاشت در نزدیکی چهار راهی ملک‌اصغر در مربوطات حوزه دوم امنیتی شهر کابل سبب کشته شدن شش نفر و زخمی شدن ۲۲ نفر دیگر شد.

گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت این رویداد را گرفته است. خبرگزاری اعماق که بیشتر فعالیت های داعش را بازتاب می‌دهد، گزارش داده است که مهاجم انتحاری آن گروه "اجتماع شیعیان" را آماج قرار داده است.

پیش از وقوع این حمله، صدها تن از باشندگان کابل، عمدتاً هزاره ها، به حمایت از هزاره های ساکن در ولسوالی خاص ارزگان ولایت ارزگان و ولسوالی های جاغوری و مالستان ولایت غزنی که در چند روز اخیر هدف حملات طالبان قرار گرفته اند، در نزدیکی مقر ریاست جمهوری افغانستان تجمع اعتراضی را بر پا کرده بودند.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان امروز دوشنبه (۲۱ عقرب) گفت که سه زن دو مرد و یک نظامی شامل کشته‌شدگان اند.

آقای رحیمی افزود که فرد انتحاری قصد داشت تا خودش را به نزدیکی مظاهره‌کننده گان برساند اما از سوی نیروهای امنیتی افغان شناسایی شده و مواد همراهش را در نزدیکی کمربند امنیتی منفجر ساخت.

وزارت صحت عامه افغانستان آمار قربانیان این رویداد را چهار کشته و ۲۲ زخمی اعلام کرده است.

ریاست جمهوری افغانستان این حمله را محکوم کرده و در اعلامیهٔ به نقل از محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نگاشته است :" تروریستان با انجام این گونه حملات جنایتکارانه، نه تنها به اهداف شوم شان نمی رسند، بلکه با این عملکرد شان، انزجار و نفرت مردم را نسبت به خود بیشتر می سازند".

XS
SM
MD
LG