لینک های دسترسی

Breaking News

حمله ‌طالبان به ولسوالی جاغوری غزنی


مقام‌های امنیتی غزنی می گویند که طالبان، شب گذشته بالای ولسوالی "جاغوری" حمله کرده و هم اکنون جنگ میان نظامیان افغان و طالبان در این ولسوالی ادامه دارد.

محمد یونس رمضانی، قوماندان پولیس ولسوالی "جاغوری" امروز چهار شنبه " ۱۶ عقرب" به صدای امریکا گفت:" طالبان شب گذشته از چهار قسمت بالای ولسوالی "جاغوری" حمله کرده و تا اکنون جنگ میان دو طرف ادامه دارد، نیروهای امنیتی در برابر این حملات مقاومت نشان داده و طالبان موفق به پیشروی نشده اند"

آقای رمضانی، در باره شمار تلفات برای دو طرف چیزی نگفت اما تاکید کرد که اگر کمک های هوایی برای دور راندن طالبان صورت نگیرد ممکن این ولسوالی بدست طالبان سقوط کند.

در همین حال،‌ وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که برای دفع حمله های طالبان در این ولسوالی، عملیات های هوایی را آغاز کرده اند و بزودی وضعیت در این ولسوالی تغییر خواهد کرد.

غفور احمد جاوید سخنگوی این وزارت، به صدای امریکا گفت که قرار است نیروهای بیشتر نیز به این ولسوالی فرستاده شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در صفحه‌‌ی تویترش، ادعا کرده که در این حمله، این گروه ۹ پوسته نیروهای امنیتی افغان را در منطقه "انگوری" ولسوالی جاغوری در اختیار گرفته و نیز به نظامیان افغان تلفات وارد کرده اند.

اما نهاد های امنیتی افغانستان و مسؤولان محلی ولایت غزنی در باره این ادعاهای طالبان، چیزی نگفته اند.

ولسوالی جاغوری ولایت غزنی ۱۴۰ کیلومتر از مرکز این ولایت فاصله دارد و با ولسوالی های "دای چوپان و خاک افغان"، که از ولسوالی های نستأ نا امن ولایت زابل به شمار می روند هم مرز است.

XS
SM
MD
LG