لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ شهر قندهار قرنطین می‌شود


به دنبال افزایش واقعات مثبت کروناویروس در قندهار، مقام‌های محلی تصمیم گرفته اند که شهر قندهار سر از روز چهارشنبه به صورت مکمل قرنطین شود.

حیات‌الله حیات، والی قندهار امروز سه شنبه ۱۴ اپریل (۲۶ حمل) به صدای امریکا گفت که روند صعودی گراف مبتلایان کروناویروس در این ولایت نگران‌کننده است و برخی اقدامات برای جلوگیری آن اتخاذ شده است.

آقای حیات افزود: "کمیتۀ ولایتی مبارزه با کرونا فیصله کرده است که شهر قندهار سر از فردا چهارشنبه قرنطین و بسته می‌شود. برای تکمیل مواد اولیه، مغازه‌ها و دوکان‌های کسبه‌کاران از ۱۲ شب تا ۶ صبح باز خواهد بود".

بر بنیاد آمار وزارت صحت عامه افغانستان، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ واقعه جدید کروناویروس در قندهار ثبت شده است که آمار مجموعی کروناویروس در این ولایت به ۹۰ رسیده است.

در میان افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ سیزده تن آنان داکتران استند.

اما هنوز در مورد سفر از ولایت‌های هم‌جوار به قندهار، فیصله‌ای صورت نگرفته است.

پولیس مسافرینی را که از ولایات هرات، فراه و نیمروز وارد قندهار می‌شوند، بازرسی می‌کند و موترها را مستقیم از شهر به شاهراه کابل هدایت می‌کند.

هفتۀ گذشته، لابراتوار تشخیص بیماری کووید-۱۹ در قندهار افتتاح شد که نمونه‌های مشکوک ولایات جنوبی در آنجا آزمایش می‌شود.

تا اکنون بر علاوۀ قندهار، نه واقعه مثبت در هلمند و سه واقعه در زابل ثبت شده است.

آمار مجموعی مبتلایان بیماری کووید-۱۹ در افغانستان به ۷۱۴ تن رسیده است که بیشترین آن در هرات، کابل و قندهار ثبت شده است.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده این ویروس تا روز دوشنبه ۱۳ اپریل (۲۵ حمل) در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان، جان ۱۱۴۹۷۹ نفر را گرفته و بیش از یک میلیون و ۸۵۹ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG