لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در افغانستان؛ شمار مبتلایان به ۶۶۵ رسید


وزارت صحت افغانستان از ۵۸ واقعه مثبت جدید کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته در شش ولایت این کشور خبر داد.

وحیدالله مایار، مشاور و سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۱۳ اپریل (۲۵ حمل) به خبرنگاران گفت که در حال حاضر شمار واقعات مثبت کروناویروس در افغانستان به ۶۶۵ رسیده است.

آقای مایار افزود که ۲۸ واقعه در قندهار، ۱۳ واقعه در کابل، هفت واقعه در هلمند، شش واقعه در نیمروز، سه واقعه در تخار و یک واقعه دیگر در ولایت قندز به ثبت رسیده است.

آقای مایار همچنان افزود که در ۲۴ ساعت دو فرد مبتلا به این ویروس به شمول یک داکتر شفاخانۀ صحت طفل در کابل جان باخته است که با این حساب، شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کروناویروس در افغانستان به ۲۱ رسید.

آقای مایار گفت که شمار واقعات کروناویروس در این کشور رو به افزایش است و از شهروندان افغانستان خواست که باید به توصیه‌های وزارت صحت توجه کرده و از تردد بیشتر در شهرها جلوگیری کنند.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان تا اکنون ۳۸ فرد مبتلا به کروناویروس صحت‌یاب شده اند.

سخنگوی این وزارت تاکید کرد که تا اکنون پنچ مرکز تشخیص کروناویروس در ولایت‌های کابل، هرات، ننگرهار، قندهار و بلخ ایجاد شده است که روزانه ده‌ها نمونۀ مشکوک در این مراکز مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

او افزود که امارات متحدۀ عرب و سازمان جهانی صحت به تازگی بسته‌های تشخص کووید۱۹ را با افغانستان کمک کرده است.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده این ویروس تا روز دوشنبه ۱۳ اپریل (۲۵ حمل) در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان، جان ۱۱۴۹۷۹ نفر را گرفته و بیش از یک میلیون و ۸۵۹ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG