لینک های دسترسی

Breaking News

والی قندهار به بیماری کووید۱۹ مبتلا شد


حیات الله حیات، والی قندهار به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و در حال حاضر در قرنطین به سر می‌برد.

آقای حیات روز شنبه نهم می (۲۰ ثور) به صدای امریکا گفت که از چندین روز به این‌سو اعراض و علایم شبیه بیماری این ویروس را داشته که دیروز آزمایش صحی آن مثبت تشخیص شد.

به گفته آقای حیات، در حال حاضر در تعمیر مقام ولایت در قرنطین است و از همین محل به کارهایش ادامه می‌دهد.

او افزود: "متاسفانه نمونۀ که برای آزمایش فرستاده بودم، مثبت شناسایی شد. تا زمانی که به گونۀ کامل صحت‌یاب نشوم، کارهای اداری ولایت را که برای من اولویت دارند از همینجا پیش خواهم برد و با کسی به گونۀ رو در رو دیدار نخواهم داشت".

به گفته مقام‌ها در این ولایت از نزد چندین تن دیگر به شمول کارمندان اداری مقام ولایت، سکرتر، محافظین، و رانندگان آقای حیات نمونۀ‌گیری شده و برای آزمایش به شفاخانه تشخیص بیماری کووید۱۹ در این ولایت سپرده شده است.

بهیر احمد احمدی، سخنگوی والی قندهار گفت: "کسانی که با والی صاحب از نزدیک در تماس بودند، شمار شان به بیش از ۱۰ نفر می‌رسد که در حال حاضر منتظر نتیجۀ آنان استیم."

به گفته آقای احمدی برای جلوگیری از گسترش این بیماری محدویت‌ها در مقام ولایت قندهار وضع شده و از رفت و آمد بیشتر مردم جلوگیری خواهد شد.

سخنگوی والی قندهار افزود که قرار است آقای حیات مشکلات مراجعین را از طریق کنفرانس ویدیوی تا زمان صحت‌یاب شدن‌اش رسیدگی کند.

همزمان با گسترش کروناویروس، این دومین مقام حکومت افغانستان که به بیماری کووید۱۹ متبلا شده است.

این در حالی است که روز پنجشنبه هفته گذشته وزارت صحت افغانستان از متبلاشدن فیروزالدین فیروز، وزیر صحت این کشور خبر داده بود.

به گفته این وزارت وضعیت صحی آقای فیروز رو به بهبود است و در حال حاضر در قرنطین خانگی به سر می‌برد.

بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۳۷۷۸ و مرگ و میر ناشی از آن به ۱۰۹ نفر رسیده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح شنبه نهم می (۲۰ ثور) بیش از سه میلیون و ۹۵۱ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۷۵ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG