لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در افغانستان؛ آمار مبتلایان به ۳۷۷۸ رسید


وزارت صحت عامۀ افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته از ثبت ۲۱۵ واقعۀ جدید کروناویروس خبر داد.

وحید مجروج، معین عرضه خدمات صحی این وزارت روز جمعه هشتم می (۱۹ ثور) گفت که این واقعات در ۱۵ ولایت افغانستان ثبت شده و شمار مجموعی مبتلایان کووید۱۹ اکنون به ۳۷۷۸ نفر رسیده است.

آقای مجروح افزود که در یک روز گذشته سه فرد مبتلا به این ویروس در ولایت‌های ننگرهار و قندهار جان باخته اند که با این حساب شمار قربانیان کروناویروس در این کشور به ۱۰۹ مورد رسیده است.

به گفته آقای مجروح ۵۷ واقعه در هرات، ۵۰ واقعه در کابل، ۳۱ واقعه در بلخ، ۱۷ واقعه در قندهار، ۱۱ واقعه در جوزجان، نه واقعه در پکتیا، هشت واقعه در غور، هفت واقعه در کنر، شش واقعه در لوگر، پنج واقعه در ننگرهار، چهار واقعه در فاریاب، سه واقعه در پکتیکا، سه واقعه در زابل و دو مورد دیگر در ولایت لغمان ثبت شده است.

او افزود که آز آغاز شیوع کروناویروس در افغانستان تا اکنون ۴۷۲ نفر صحت‌یاب شده اند.

این در حالی است که وزارت صحت عامۀ افغانستان دیروز اعلام کرد که فیروزالدین فیروز، وزیر صحت آن کشور نیز به بیماری کووید۱۹ متبلا شده و در حال حاضر در قرنطین به سر می‌برد.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح جمعه هشتم می (۱۹ ثور) بیش از سه میلیون و ۸۵۹ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۶۹ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG