لینک های دسترسی

Breaking News

صدسالگی روابط افغانستان-روسیه در مسکو تجلیل می‌شود


در نشستی که قرار است روز سه شنبه (هفت جوزا) به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک افغانستان و روسیه در مسکو برگزار گردد، در آن شماری از چهره‌های سیاسی و مقام‌های افغان اشتراک خواهند کرد.

صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه (۶ جوزا) به صدای امریکا تایید کرد که در این نشست لطیف بهاند، سفیر افغانستان مقیم مسکو به نمایندگی از دولت افغانستان اشتراک خواهد کرد.

محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح افغانستان نیز در این نشست اشتراک خواهد کرد.

غفور احمد جاوید، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان با تایید سفر آقای خلیلی به روسیه گفت: "توقع شورای عالی صلح این است که تمام طرف‌ها و یا تمام فعالیت‌های که برای صلح و ثبات افغانستان صورت می‌گیرد، باید هماهنگ با افغان‌ها باشد و در کنار این فعالیت‌ها بتواند زمینه مذاکرات مستقیم بین دولت و طالبان را فراهم کند".

تعدادی از چهره‌های سیاسی و مقام‌های پیشین افغانستان نیز به این نشست دعوت شده اند؛ اما سخنگوی وزارت خارجه در این مورد، جزییات نداد. سفارت روسیه مقیم کابل نیز در مورد افرادی که به این نشست دعوت شده، معلومات نداده است.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نیز در صفحه رسمی فیسبوک‌اش روز دوشنبه، نوشته که وی کابل را به قصد مسکو ترک کرده و در مراسم صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک افغانستان و روسیه اشتراک خواهد کرد.

بربنیاد برخی از گزارش‌ها در این نشست نمایندگان گروه طالبان دعوت شده اند؛ اما تا اکنون، گروه طالبان در مورد اشتراک یا عدم حضور نمایندگان شان در این نشست، اظهار نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG