لینک های دسترسی

Breaking News

زندان‌های امریکا و شرایط ادای نماز برای زندانیان مسلمان


محبوسین مسلمان هنگام ادای نماز جمعه در زندان آرلینگتن واقع در ایالت ورجینیای ایالات متحده
محبوسین مسلمان هنگام ادای نماز جمعه در زندان آرلینگتن واقع در ایالت ورجینیای ایالات متحده

بر اساس قانون اساسی ایالات متحدۀ امریکا، هر فرد از حق اجرای مراسم مذهبی برخوردار است، حتا افرادیکه به زندان محکوم شده اند.

بر اساس همین حق، شماری از زندان‌های ایالات متحده فرصت گردهمآیی مذهبی را برای زندانیان مسلمان فراهم می کند.

در این میان، یکی هم بازداشتگاه شهر آرلینگتن در ایالت ورجینیا است که برای حدود ۳۳ زندانی مسلمان، شرایط ادای نماز جمعه و سایر مناسک مذهبی را فراهم می‌کند.

سعید که هر جمعه با دیگر زندانیان مسلمان در داخل بازداشتگاه نماز جمعه را ادا می‌کند، از داشتن سهولت ادای نماز در زندان خرسند است.

سعید به صدای امریکا گفت "برنامه‌های زیادی در واقع در این زندان وجود ندارد. بنا بر این، آمدن و اشتراک کردن در نماز جمعه هفتۀ ما را آسانتر و بهتر می سازد."

یکی دیگر از زندانیان بازداشتگاه آرلینگتن که نخواست نامش گرفته شود، در مورد شرایط اجرای مراسم مذهبی گفت که فراهم کردن فرصت برای ادای نماز، زمینه را فراهم می‌کند تا او مسیر بهتری را برای زندگی پیدا کند.

کِرستین کِن، مسوول برنامه های مذهبی در این زندان می گوید که این زندان به یک عالم مسلمان برای امامت نیاز داشت و او برای رفع این نیازمندی به یکی از مراکز اسلامی مراجعه کرد.

خانم کِن می گوید که به مسجد بیت المکرم رفت و با فردی به نام احمد معرفی شد و از آن پس، احمد رضاکارانه همواره به زندان می‌آید و برای محبوسین جای نماز و سایر اشیای مورد نیاز برای انجام مناسک مذهبی را فراهم می کند.

به تعقیب این ابتکار، موسسۀ اسلامی امریکای شمالی در سال ۲۰۱۷ میلادی پروژۀ را تحت عنوان "پروژۀ حمایت از زندانیان مسلمان" آغاز کرد.

از آن پس، این پروژه در حال رشد بوده و رضاکاران در ۱۲ زندان و دارالتادیب در سراسر ایالات متحده فعالیت دارند که شامل امامت در روز های جمعه و آموزش های اسلامی می شود.

صفت احمد از موسسۀ اسلامی امریکای شمالی می گوید که پروژۀ آنان به گونه‌ای طراحی شده است تا برای همه محبوسین در زندان های ایالات متحده خدمات ابتدایی اسلامی را فراهم کند.

بر اساس قانون اساسی امریکا، هر فرد از حق اجرای مراسم مذهبی برخوردار است، حتا محبوسین
بر اساس قانون اساسی امریکا، هر فرد از حق اجرای مراسم مذهبی برخوردار است، حتا محبوسین

​آقای احمد گفت " پروژۀ حمایت از زندانیان مسلمان هدف اش کمک به مسلمانان در ایالات متحده است تا نیازمندی های ابتدایی به شمول آموزش های مذهبی و سایر نیازمندی مذهبی آنان را فراهم کند."

این رضا کار می گوید که علاوه بر این پروژه، همکارانش تلاش می کنند تا محبوسین مسلمان را با موسسات خیریه ارتباط دهند تا برای آنان کمک های لازم مذهبی را فراهم کنند.

شان دایسن، یکی از محبوسین در زندان آرلینگتن که سال گذشته به اسلام رو آورد، از خدمات مذهبی که برای محبوسین مسلمان فراهم می شود، سپاسگزار است.

او می گوید که رو آوردن به دین اسلام آنهم در زندان برایش بسیار کمک کرده و از طریق خدماتی مذهبی که در زندان برای مسلمان فراهم شده است، قادر است برای ادای نماز جمعه شرکت کند و مواد آموزشی در مورد اسلام را به دست بیاورد.

مقام های بازداشتگاه آرلینگتن می گویند که حدود ۱۰۰ مسلمان در رمضان سال گذشته از خدمات مذهبی که در آن زندان فراهم می شود، مستفید شدند. محبوسین و سازماندهندگان پروژۀ حمایت از زندانیان مسلمان ابراز امیدواری می کنند تا پروژه آنان به سایر زندان ها در سراسر ایالات متحده وسعت پیدا کند.

XS
SM
MD
LG