لینک های دسترسی

Breaking News

فرار مسلمانان از میانمار به بنگله دیش ادامه دارد


در یک هفتۀ گذشته ۷۳ هزار مسلمان روهینگیایی از برما به بنگله دیش فرار کرده است
در یک هفتۀ گذشته ۷۳ هزار مسلمان روهینگیایی از برما به بنگله دیش فرار کرده است

سرازیر شدن هزاران تن از پناهجویان اقلیت مسلمان روهینگیا از میانمار، کمپ های امدادرسانی در بنگله دیش را تا ظرفیت نهایی آن پر ساخته است.

امدادرسانان گفته اند که شماری از این پناهجویان فراری با ضرب گلوله زخمی شده بودند و به محض رسیدن به بنگله دیش به شفاخانه منتقل شدند.

همچنان، شمار زیاد پناهجویان به دلیل ابتلا به بیماری‌ها تنفسی، بیماری‌های مکروبی و سوء تغذیه به مراقبت فوری طبی نیاز دارند.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفته است که با آغاز دوبارۀ خشونت‌ها در غرب میانمر یا برما، از تاریخ ۲۵ اگست تا کنون، کم از کم ۷۳ هزار مسلمان روهینگیایی از میانمار به بنگله دیش فرار کرده است.

خشونت در ایالت مسلمان نشین راخین پس از آن از سر گرفته شد که شورشیان روهینگیایی بر مراکز پولیس و شبه نظامیان دولتی یورش بردند.

در پاسخ به این حمله، نظامیان برمایی "عملیات پاکسازی را بیرای تصفیۀ شورشیان" در این ساحه آغاز کردند.

پناهجویان برمایی مستقر در کمپ‌ها در بنگله دیش حکایت دارند که شماری از خانه های مسلمانان در راخین یکجا با صاحبان خانه ها به آتش کشیده شده است.

قوای امنیتی میانمار و شورشیان روهینگیایی، همدیگر را به قساوت و ارتکاب اعمال شنیع متهم می‌کنند. نظامیان برمایی گفته اند که نزدیک به ۴۰۰ نفر عمدتاً شورشیان در نتیجۀ درگیری با قوای امنیتی کشته شده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر پس از تحلیل و تدقیق تصاویر ماهواره‌ای گفته است که از ۲۵ اگست تا حال، صدها خانه در کم از کم ۱۷ ساحۀ ایالت راخین به آتش کشیده است.

حکومت میانمار مدعی است که شورشیان روهینگیا را به کشتار بودایی ها و آتش زدن خانه های مسلمانان متهم می کنند.

اقلیت مسلمان روهینگیا که اکثرشان در ایالت راخین میانمار مستقر اند از دیر زمان با تبعیض از سوی اکثریت بودایی آن کشور روبرو بوده و به آنان به عنوان مهاجرین بنگله دیشی نگریسته می شود.

XS
SM
MD
LG