لینک های دسترسی

Breaking News

حمایت قاطع: ده‌ها لابراتوار مواد مخدر طالبان را از بین بردیم


قوای هوایی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان می‌گوید که از آغاز عملیات نیروهای افغان و خارجی برضد منابع تمویل طالبان در ماه نوامبر، تا اکنون ده‌ها لابراتوار مواد مخدر طالبان هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

جنرال لِنس بنچ، مسوول هماهنگی حملات هوایی ماموریت حمایت قاطع روز پنجشنبه در حضور اندکی از خبرنگاران در کابل گفت، بر اساس تخمین، ۴۰۰ تا ۵۰۰ لابراتوار مواد مخدر در سطوح مختلف در سراسر افغانستان وجود دارد.

او گفت که این نیروها با هماهنگی همکاران افغان شان، تمام این فابریکه‌های پروسس و تولید مواد مخدر را که منبع تمویل گروه طالبان به شمار می‌رود، هدف قرار خواهند داد.

جنرال بنچ، افزود "ما تا امروز ۳۶ لابراتوار مواد مخدر را هدف قرار داده ایم، ارزش مجموعی آنها ۳۳ میلیون دالر تخمین شده است که عواید آینده طالبان را تشکیل می‌داد، این فقط آغاز است و ما عملیات هوایی را سرعت می‌بخشیم".

این فرمانده امریکایی قوای هوایی حمایت قاطع تاکید کرد که هماهنگی‌ها با همکاران افغان جریان دارد تا موقعیت‌های این لابراتوارهای مخدرات مشخص و سپس هدف داده شوند.

او با استناد به گزارش دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل (UNODC) گفت، بیشترین مواد مخدر در ولایت هلمند تولید می‌شود و عملیات بر ضد فابریکه‌های مواد مخدر طالبان نیز از آن ولایت آغاز شد.

XS
SM
MD
LG