لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین آمادۀ همکاری با افغانستان در زمینۀ امنیت است


رئیس جمهور پوتین در آخرین روزهای هر سال کنفرانس خبری برگزار کرده و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد
رئیس جمهور پوتین در آخرین روزهای هر سال کنفرانس خبری برگزار کرده و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد

رئیس جمهور روسیه گفته است که خطرات امنیتی در افغانستان در حال افزایش است و به گفتۀ وی روسیه آماده است حکومت افغانستان را در این زمینه کمک کند.

در حالی که نیروهای امریکایی در افغانستان شمار حملات هوایی بر مواضع طالبان و داعش را سه برابر افزایش داده اند، روسیه از گسترش ناامنی در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

ولادیمیر پوتین در یک کنفرانس خبری در مسکو گفت که واشنگتن و مسکو می‌توانند در افغانستان همکاری کنند.

او گفت" این یکی از بخش های است که ما میتوانیم با ایالات متحده در آن تلاش های مشترک به خرج دهیم. و اگر بتوانیم کار مشترک انجام دهیم، این تلاش ها بیشتر موثر شده میتواند. ما شاهد تهدید روز افزون دهشت افگنی بین المللی استیم و میبینم که گروه های تندرو افراطگرا ساحات بیشتر را در مرز های شمالی افغانستان تصرف میکنند."

مقام های افغان و امریکایی در گذشته مسکو را به حمایت غیرمستقیم از جنگجویان طالب متهم کرده بود – اتهامی که مسکو آن را بی اساس خوانده است.

پیشنهاد روسیه برای همکاری در بهبود وضعیت امنیتی افغانستان در حالی مطرح شده است که به تازه گی نظامیان ارشد امریکایی از موثریت استراتیژی جدید امریکا در افغانستان خبر داده اند.

جنرال لنس بنچ، مسوول عملیاتی ماموریت حمایت قاطع قوای امریکایی و ناتو در افغانستان، گفته است که استراتیژی جدید ایالات متحده برای جنوب آسیا وضعیت جنگی را به سود قوای امنیتی و دفاعی افغان تغییر داده است.

روابط واشنگتن-مسکو

رئیس جمهور روسیه همچنان به خبرنگاران گفت که خواستار عادی شدن روابط میان مسکو و واشنگتن است.

اتهامات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در ایالات متحده یکی از جنجال‌های تازه در روابط واشنگتن و مسکو بوده و فضا را میان این دو رقیب جنگ سرد تیره ساخته است.

آقای پوتین بار دیگر مداخله در انتخابات ایالات متحده را رد کرد و گفت که مخالفان سیاسی دونالد ترمپ، برای زیر سوال بردن مشروعیت رئیس جمهور ترمپ این اتهامات را وارد کرده اند.

رئیس جمهور روسیه که بر طیف گستردۀ مسایل صحبت کرد، همچنان از پیامدهای "فاجعه بار" کاربرد قوا از سوی ایالات متحده بر ضد کوریای شمالی هشدار داد.

XS
SM
MD
LG