لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: اتکای امریکا به نیروی نظامی در افغانستان، کار نخواهد داد


وزیر خارجۀ روسیه گفته است که استراتیژی جدید ایالات متحده دورنمایی را ارایه نمی‌کند
وزیر خارجۀ روسیه گفته است که استراتیژی جدید ایالات متحده دورنمایی را ارایه نمی‌کند

روسیه ضمن ابراز تردید در مورد استراتیژی جدید ایالات متحده امریکا برای جنوب آسیا هشدار داده است که توسل به نیروی نظامی، منازعۀ افغانستان را حل نخواهد کرد.

سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه روز پنجشنبه گفت که استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان بر استفاده از نیرو تاکید دارد که به باور وی این روش دونمایی را ارایه نمی کند.

در استراتیژی جدید ایالات متحده بر شکست دهشت افگنان در افغانستان تاکید شده و به گفتۀ دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا، صلاحیت فرماندهان نظامی امریکایی در افغانستان بیشتر خواهد شد.

آقای ترمپ هنگام اعلام استراتیژی جدید خواهان همکاری کشورهای منطقه به ویژه هند و پاکستان برای پایان شورشگری و تامین صلح در افغانستان شد.

روسیه ضمن ابراز آمادگی به همکاری با ایالات متحده و دیگر کشورها برای حل معضل افغانستان، ادعاهایی را رد کرد که گویا مسکو به طالبان اسلحه و امکانات فراهم می سازد.

چند مقام نظامی امریکایی گفته اند که روسیه به طالبان سلاح و تجهیزات فراهم کرده و برخی مقام‌های محلی افغان حتا مدعی شده اند که برخی شهروندان روسی با لباس ملکی در ساحات زیر ادارۀ طالبان در افغانستان دیده شده اند.

به دنبال اعلام استراتیژی جدید ایالات متحده برای جنوب آسیا که بیشتر به همکاری برای تامین ثبات در افغانستان و ریشه کن ساختن گروه های دهشت افگن در منطقه آنهم با اعمال فشار بر پاکستان تاکید دارد، کم از کم دو کشور مهم منطقه، روسیه و چین، واکنش منفی نشان داده و در مورد کارآیی آن ابراز تردید کرده اند.

هرچند هند، رقیب دیرینۀ پاکستان و دوست افغانستان و امریکا، از این استراتیژی استقبال کرده و برای تطبیق آن ابراز آمادگی کرده است.

XS
SM
MD
LG