لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها: طالبان پنج غیرنظامی را در میدان وردک ربودند


مقام‌های محلی در میدان وردک می‌گویند که جنگجویان طالبان پنج مسافر را از ساحهٔ ملاخیل این ولایت از مسیر شاهراه نمبر ۲ کابل - بامیان ربوده اند.

حاجی محمد هوفیانی، سخنگوی پولیس میدان وردک روز پنجشنبه ۲۲ اپریل (دوم ثور) به صدای امریکا گفت که این افراد زمانی ربوده شدند که ناوقت دیروز از ولسوالی جلریز به سمت میدان شهر در حرکت بودند.

آقای هوفیانی افزود: "این‌ها از سوی افراد طالبان وابسته به گروه ملا عبدالرحمن ربوده شده اند."

سخنگوی پولیس میدان وردک افزود که تمامی ربوده شدگان غیرنظامی اند که شب گذشته طالبان آن‌ها را به ولسوالی نرخ میدان وردک انتقال دادند.

گروه طالبان تا اکنون در مورد این رویداد به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

از سوی دیگر شماری از اعضای شورای ولایتی میدان وردک ادعای بریده شدن سر چند منسوب پولیس را می‌کنند.

حاجی احمد جعفری، یک عضو شورای ولایتی میدان وردک با تایید این خبر به صدای امریکا گفت: "ناوقت دیروز پنج سرباز پولیس از پوستهٔ خواجه محمد که به طالبان تسلیم شده بودند، توسط افراد طالبان سر بریده شدند."

اما پولیس میدان وردک می‌گوید که تا اکنون در مورد وقوع این رویداد اطلاعی موثق در دست ندارد.

ولسوالی جلریز در مسیر شاهراه نمبر ۲ کابل - بامیان از ساحات نا امن این ولایت است که جنگجویان طالبان در بخش‌های اعظم آن حضور گسترده دارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG