لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان ولسوالی‌های ینگی‌قلعه و درقد تخار را تصرف کردند-مقام‌ها


مقام‌های محلی تخار در شمال‌شرق افغانستان تایید می‌کنند که در پی حملات طالبان ولسوالی‌های ینگی‌قلعه و درقد این ولایت، به تصرف جنگجویان گروه طالبان درآمده است.

جواد هجری، سخنگوی والی تخار روز سه شنبه ۱۰ سپتمبر (۱۹ سنبله) به رادیو آشنا-صدای آمریکا گفت ولسوالی ینگی‌قلعه شب گذشته و ولسوالی درقد این ولایت صبح امروز به دست طالبان سقوط کرده است.

آقای هجری افزود: "ساعت هشت شب گذشته نیروهای امنیتی بخاطر که جلو تلفات غیرنظامیان را گرفته باشند از ولسوالی ینگی‌قلعه عقب ‌نیشینی کرده و مخالفین به ساحات مرکزی تسلط پیدا کرده اند."

مقام‌های محلی تخار می‌گویند که در درگیری‌های این ولسوالی، حدود ۳۰ جنگجوی گروه طالبان مشمول برخی از فرماندهان آنان کشته شده اند.

شورای ولایتی تخار می‌گوید که طالبان با ورود به مرکز این ولسوالی‌ها بسیاری از ساختمان‌های دولتی را آتش زده اند.

اعظم افضلی، یکی از اعضای شورای ولایتی تخار به رادیو آشنا-صدای آمریکا گفت: "دیروز ولسوالی ینگی‌قلعه در محاصره بود در مسیر راه هم مخالفین کمین داشتند... فعلا ینگی‌قلعه در دست طالبان است و اطلاعاتی هم همین‌گونه رسیده که ولسوالی را آتش زده اند."

طالبان از دو هفته بدین سو حملات شان را برای تصرف بخش‌های ولایت‌های شمالی و شرقی افغانستان افزاش داده اند که در روزهای گذشته ولسوالی دشت ‌ارچی در کندز و ولسوالی گذرگاه‌ نور در ولایت بغلان به دست این گروه سقوط کرده است.

XS
SM
MD
LG