لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها: جنگ به مرکز بادغیس رسیده است


مقام‌های محلی ولایت بادغیس می‌گویند که با سقوط ولسوالی قادس این ولایت به دست طالبان، جنگ به مرکز این ولایت رسیده و در حال حاضر درگیری شدید میان دو طرف جریان دارد.

حسام الدین شمس، والی این ولایت روز چهارشنبه هفتم جولای (۱۶ سرطان) به صدای امریکا گفت: "دشمن داخل شهر شده و تمام ولسوالی‌ها سقوط کرده اند."

آقای شمس افزود که شب گذشته، شماری از مسوولان محلی این ولایت به شمول آمر امنیت، آمر قرارگاه قوماندانی امنیه، ‌ولسوال آب‌کمری و آمر حوزه اول پولیس شهر قلعه‌نو، مرکز این ولایت به گروه طالبان تسلیم شده اند.

عبدالعزیز بیگ، رییس شورای ولایتی بادغیس می‌گوید که در حال حاضر "هیچ نیروی امنیتی" برای مقابله با افراد طالبان در شهر قلعه‌نو وجود ندارد و مقام های محلی به پایگاه نیروهای اردوی ملی در میدان هوایی این ولایت پناه برده اند.

آقای بیگ، حکومت مرکزی را به بی‌پروایی در قبال وضعیت امنیتی ولایت بادغیس متهم کرد و گفت که در این درگیری‌ها به طالبان و نظامیان افغان تلفات وارد شده است.

در این حال، وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی در مرکز این ولایت به هدف سرکوب گروه طالبان حضور دارند.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که نیروهای امینتی و دفاعی این کشور، هرگونه تهدید طالبان را پاسخ خواهند داد.

XS
SM
MD
LG