لینک های دسترسی

Breaking News

'عقب‌نشینی تکتیکی' نظامیان افغان از مرکز سه ولسوالی هرات و بادغیس


مقام‌های محلی ولایت هرات می‌گویند که پس از تشدید حملات طالبان، نظامیان افغان از مرکز ولسوالی‌های غوریان و چشت این ولایت "عقب‌نشینی تکتیکی" کرده اند.

نور احمد حیدری، معاون والی هرات ناوقت روز دوشنبه پنجم جولای (۱۴ سرطان) به صدای امریکا گفت که با بیرون شدن نیروهای امنیتی از مرکز ولسوالی غوریان، بخش‌های این ولسوالی به کنترول گروه طالبان درآمده است.

آقای حیدری افزود که در این درگیری‌ها به جنگجویان طالبان و نظامیان افغان تلفات وارد شده که تا اکنون شمار دقیق آن روشن نیست.

آقای حیدری افزود که در حال حاضر، درگیری در دیگر نقاط این ولسوالی میان نظامیان افغان و طالبان جریان دارد.

در این حال، مقام ولایت هرات می‌گوید که به منظور جلوگیری از وارد شدن تلفات به غیرنظامیان، قوای افغان از مرکز ولسوالی چشت این ولایت "عقب‌نشینی تکتیکی" کرده است.

ادارۀ محلی ولایت هرات با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور به هدف "استعمال درست قوت‌ها و واحدهای اداری ولسوالی چشت"، مرکز این ولسوالی را از موقعیت اصلی آن به ساحه دومی انتقال داده اند.

در خبرنامه آمده است که نیروهای امنیتی افغان در حال آماد‌گی برای آغاز یک عملیات بزرگ جهت پاکسازی مناطق از دست رفته از وجود جنگجویان طالبان استند.

در یک خبر دیگر، حسام الدین شمس، والی بادغیس از بیرون شدن "موقتی" نیروهای امنیتی افغان از مرکز ولسوالی آب‌کمری این ولایت خبر داد.

آقای شمس گفت که این کار به منظور "انسجام بهتر، تعبیۀ موثر نیروهای امنیتی و دفاعی و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان" صورت گرفته است.

والی بادغیس افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تمامی تجهیزات و امکانات دست داشتۀ شان را از مرکز این ولسوالی بیرون کرده اند.

پیش از این وزارت داخله گفته بود که نظامیان افغان به گونۀ موقت از یک نقطه به نقطۀ دیگر مکان شان را تغییر می‌دهند و این به مفهوم "سقوط" نیست.

تلفات 'سنگین طالبان' در ۱۲ ولایت

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۱ جنگجوی طالبان کشته و ۲۰۶ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت گفت که این تلفات به طالبان در ولایات لغمان، ننگرها، پکتیکا، قندهار، زابل، بادغیس، بلخ، جوزجان، هلمند، بدخشان، کندز و کاپیسا وارد شده است.

XS
SM
MD
LG