لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان حدود ۱۹۰۰ نفر را از صفوف شان اخراج کردند


مقام‌های طالبان می‌گویند که کمیسیون تصفیۀ صفوف این گروه، تا کنون ۱۸۹۵ نفر را اخراج کرده و این روند هنوز هم جریان دارد.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی این گروه ناوقت پنجشنبه ۲۳ دسمبر (دوم قوس) در پیامی در تویتر نگاشته است که در میان این افراد روسای برخی ولایات نیز شامل اند.

آقای سنگانی افزود که برخی از این افراد به اتهام "سو استفاده از صلاحیت‌های شان" بازداشت شده است. او اضافه کرد که شمار دیگری از این "استفاده جویان" پیش از تشکیل و فعالیت کمیسیون ترک وظیفه کرده اند.

معاون سخنگوی طالبان همچنین ادعا کرده است که برخی از افراد "مغرض" و باقی‌مانده از حکومت گذشته دست به اذیت و آزار تجار در این کشور می‌زنند و آنان را مجبور می‌سازند تا دارایی‌های شان را از افغانستان بیرون کنند.

آقای سمنگانی در مورد این افراد باقی‌مانده از حکومت پیشین معلومات نداده، اما گفته است که آنان در پی ایجاد فاصله میان مردم و حکومت این گروه اند. او تاکید کرده این افراد به زودی بازداشت و با آنان برخورد جدی خواهد شد.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، حکومت سرپرست این گروه کمیسیونی را به ‌منظور شناسایی افراد "مغرض و استفاده‌جو" که در میان جنگجویان این گروه قرار دارند، ایجاد کرد.

پیش از این، برخی از باشندگان کابل ابراز نگرانی کردند که افراد مسلح ناشناس که خود را اعضای طالبان معرفی می‌کنند، وارد خانه‌های مردم شده و دست به "غارت و چور و چپاول" می‌زنند.

آنان از مقام‌های طالبان خواستند که برای افراد شان یونیفورم نظامی توزیع کنند، تا مردم بتوانند جنگجویان این گروه با افراد مسلح ناشناس را تفکیک کنند.

وزارت‌های دفاع و داخلۀ طالبان گفته اند که‌ تلاش‌های آنان برای توزیع یونیفورم به افراد این گروه در کابل و ولایات جریان دارد.

این در حالی است که اخیراً هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان به فرماندهان آن گروه دستور داد که صفوف شان را از وجود افراد نامطلوب پاکسازی کنند.

ریاست عمومی ادارۀ امور طالبان به تاریخ چهارم نومبر (۱۳ عقرب) بخش‌هایی از سخنرانی ملا هبت‌الله را در تویتر نشر کرده بود که بازتاب‌دهندۀ نگرانی وی از وجود افراد خاین و نفوذی در صفوف این گروه است.

در یکی از این پیام‌های تویتر نگاشته شده است: "هر بزرگ [قوماندان طالبان] مکلف است تا افراد نامطلوبی را که امید اصلاح آنان وجود ندارد، از صفوف شان بیرون کند."

XS
SM
MD
LG